Вчені створили «біогібридних» рибок із клітин людського серця

Michael Rosnach/Keel Yong Lee/Sung-Jin Park, Kevin Kit Parker
Щоб розшифрувати динаміку людського серця, дослідники з Гарвардського університету та Університету Еморі створили близько 500 біогібридних риб.

Флапі-рибка

Група вчених з Гарварду та Університету Еморі створила 500 "біогібридних" риб, хвостові плавці яких були вистелені клітинами людського серця, повідомляє CNET.

Мета полягала не у створенні акваріума майбутнього, а у вивченні клітин людського серця та ритму їх скорочень.

Малі структури якийсь час залишалися без нагляду в лабораторії. Але потім, на радість вчених, маленька рибка ожила.

"Ми зберігали їх у нашому інкубаторі, а потім повністю забували про них на два або три тижні", – Сун-Джин Парк, колишній науковий співробітник Гарвардського університету та співавтор дослідження про проєкт, опублікований цього тижня у журналі Science, розповів CNET. «Коли ми відкрили інкубатор, усі риби плавали власними силами».

Флоп Флоп

Ця дивна риба вільно "плавала" в басейні з поживними речовинами приблизно 100 днів, поки вчені відстежували її пересування. Як зазвичай роблять клітини серця, вони неодноразово скорочувалися і розтягувалися, змушуючи їх хвостові плавники рухатися вперед і назад.

«Нам не потрібна жодна зовнішня стимуляція», — сказав Пак CNET. «Вони стимулюють себе, тренуються самі по собі й стають сильнішими».

У Пака великі амбіції, і він сподівається зрештою відправити в космос «подібну біогібридну роботизовану систему», як він сказав виданню, стверджуючи, що це буде дуже ефективний спосіб вивчення атрофії м'язів, спричиненої мікрогравітацією. докучає астронавтам, які проводять тривалий час у космосі.

Команді належить подолати одну суттєву перешкоду: вони не можуть контролювати, коли б'ються клітини їхнього серця. Але поки що вони сподіваються, що дослідження допоможе покращити кардіостимулятори або навіть штучне серце.

"Наша кінцева мета — побудувати [повністю функціонуюче] серце, а поки що ми намагаємося побудувати більш зрілу серцеву тканину", — сказав Пак CNET.

Джерела: CNET