Генна терапія може вилікувати серце після серцевого нападу

Patrick J. Lynch / Futurism
Нове відкриття розкриває секретний перемикач, який може революціонізувати лікування серцевого нападу.

Група дослідників з Інституту кардіологічних досліджень Віктора Чанга у Сіднеї визначила ген у рибок даніо, який, за їхніми словами, може дозволити серцю людини одного разу відновитися після серцевого нападу.

Цей ген дозволяє клітинам серця ділитися і розмножуватися, «що призводить до повної регенерації й загоєнню пошкодженого серцевого м'яза», відповідно до прес-релізу про роботу.

Хоча дослідники вже були заінтриговані неймовірними здібностями рибок даніо, тепер вони з'ясували, як вони працюють і з яким геном це пов'язано, як детально описано в новій статті, опублікованій в журналі Science.

«Наше дослідження виявило секретний перемикач, який дозволяє клітинам серцевого м'яза ділитися і розмножуватися після пошкодження серця», — йдеться в заяві керівника групи й дослідника регенеративної медицини Кадзия Кікучі.

«Він спрацьовує, коли це необхідно, і вимикається, коли серце повністю одужує», — додав він. «У людей, у яких пошкоджений та травмований серцевий м'яз не може замінити себе, це може змінити правила гри».

І одного разу ми, можливо, зможемо використовувати той же трюк на людях.

«Ці крихітні рибки мають більш ніж 70 відсотків людських генів, і це дійсно може врятувати багато-багато життів і привести до розробки нових ліків», — сказав Кікучі.

В ході експериментів команда видалила з рибок даніо ген, який лікує серце. Після серцевого нападу серце рибки даніо більше не могло відновлюватися.

Інша група дослідників на чолі з Бобом Гремом, главою кардіологічного відділення Інституту, сподівається використовувати це відкриття, щоб дозволити пацієнтам-людям зцілити своє серце після серцевих нападів.

«Команді вдалося знайти цей життєво важливий білок, який починає діяти після такої події, як серцевий напад, і заряджає клітини, щоб вилікувати пошкоджену серцевий м'яз», — сказав Грем, назвавши це «неймовірним відкриттям».

За словами Грема, наші людські тіла в певному сенсі заново вчаться древньої здатності, яку ми давно втратили.

«Щось не так з людьми, що ми не можемо включити білок, коли він нам потрібен», — сказав Грем The Australian.

«Деякий час в процесі еволюції ми втратили здатність робити це», — додав він. «Якщо ми зможемо зрозуміти це і з'ясувати, чому, ми зможемо краще використовувати білок, щоб дозволити серцю відновлюватися після травми, такий як серцевий напад».

Джерела: Victor Chang Cardiac Research Institute