Вчені здивовані загадковим бар'єром у центрі нашої галактики

НАСА
Дані телескопа Fermi Large Area Telescope припускають, що у центрі Галактики є прискорювач частинок.

Промені заборонені

Група китайських дослідників виявила загадковий бар'єр, який, схоже, не дозволяє космічним променям проникати в центр Чумацького Шляху. Ще дивніше те, що ця сама область, здається, розганяє ці промені до неймовірних швидкостей.

Дослідження підкреслює, наскільки складно отримати точне уявлення про те, що, чорт забирай, відбувається всередині кулі, що обертається, збуджених космічних променів, що становить центр нашої галактики.

Високоенергетичні події, такі як зіткнення двох галактик один з одним або об'єкти, такі як надмасивні чорні дірки, вивергають шторми космічних променів, які по суті становлять протони. Ці промені часто прискорюються майже до швидкості світла цими подіями та небесними об'єктами, які захоплюючим чином взаємодіють із магнітним полем нашої галактики, яке, здається, формує з них те, що називається космічним «морем».

Надмасивні чорні діри

Згідно з робочою теорією вчених, у центрі нашої галактики знаходиться надмасивна чорна діра, звана Стрілець A*, де космічні промені утворюються вихором.

У своїй статті, опублікованій цього тижня в журналі Nature Communications, команда виявила, що деякі з цих променів не можуть пройти через щільний бар'єр і увійти в центральну молекулярну хмару міжзоряного пилу та газоподібного водню, відому як космічне променеве море.

Команда використовувала дані, зібрані за допомогою телескопа Fermi Large Area Telescope, космічної обсерваторії, яка аналізує безліч космологічних явищ, включаючи гамма-сплески та сонячні спалахи.

Інші промені, які не були повністю зупинені цим бар'єром, спочатку сповільнилися, а потім загадковим чином знову прискорилися, проходячи через центральну хмару, що змусило дослідників повірити в те, що в центрі Галактики є щось подібне до прискорювача частинок.

Найбільш очевидною відповіддю на це прискорення було б існування Стрільця A*, але команда не змогла дійти остаточного висновку та виключити інші можливі пояснення, включаючи залишки наднової.

Іншими словами, коли справа доходить до турбулентного центру нашої галактики, залишається багато запитань. Це нове дослідження просто показує, скільки ще потрібно дізнатися.

Джерела: Phys.org