Вчені створили істоту, якій не потрібно дихати

Geoff Gallice
Вчені вводили фотосинтетичні водорості в пуголовка, який постачав мозок тварини такою кількістю кисню, що він міг жити без дихання.

Глибоке дихання

Завдяки деяким біологічним експериментам група вчених знайшла спосіб зберегти пуголовкам життя навіть після того, як позбавили їх можливості дихати.

Дослідники з Університету Людвіга Максиміліана вводили пуголовкам фотосинтетичні водорості, створюючи симбіотичні відносини між земноводними й мікробами, які підтримують життя земноводних без кисню в навколишньому середовищі, повідомляє The Scientist. Це дивний експеримент, який може мати важливе медичне значення — наприклад, зберегти життя будь-кому, коли інсульт позбавляє мозок кисню, — але це також і сам по собі захоплюючий крок вперед в біологічних експериментах.

Штучний симбіоз

Щоб протестувати свій новий гібрид, дослідники позбавили пуголовків кисню, поки їх мозок повністю не відключився. Потім вони направили світло на резервуар з водою, активувавши водорості та змусивши їх виробляти кисень. Як тільки вони це зробили, мозок пуголовків знову став активним, що вказує на те, що водорості успішно підтримують життя свого нового господаря, згідно з дослідженням, опублікованим в журналі iScience в середу.

Біолог з Геттісбергзького коледжу Райан Керні, який не брав участі в новому дослідженні, сказав The Scientist, що дослідники, в тому числі й він сам, намагалися створити штучні симбіотичні відносини з водоростями з метою зміни або поліпшення фізіології тварин для близько десяти років.

Він додав, що є ще багато невідомих, що викликає занепокоєння відсутність нормативних вимог в нішевий наукової області та ризики, пов'язані зі шкідливими водоростями.

«Але про потенційні наслідки теж цікаво міркувати», — додав Керні. «Чи можемо ми перестати дихати, щоб підтримувати мозок?»

Джерела: The Scientist