Астрономи виявили світло, що виходить з-поза чорної діри

НАСА
Дивне відкриття було передбачене загальною теорією відносності Айнштайна, але до цього часу не було підтверджене.

Задній вхід

Група вчених виявила серію яскравих рентгенівських спалахів, що виходять з одного з найменш очікуваних місць: з-поза надмасивної чорної діри.

«Будь-який світло, що потрапляє в цю чорну діру, не виходить, тому ми не повинні бачити нічого, що знаходиться за чорною дірою», — сказав астрофізик Стенфордського університету Ден Уілкінс, провідний автор статті про дослідження, що опубліковано сьогодні в Nature Communications, у своїй заяві.

Відкриття стало можливим завдяки незвичайним характеристикам чорних дір.

«Причина, по якій ми це бачимо, полягає в тому, що ця чорна діра викривляє простір, викривляє світло і закручує навколо себе магнітні поля», — сказав Уілкінс.

Загальна теорія відносності Ейнштейна завжди передбачала це, але викривлення світла навколо чорної діри ніколи не підтверджувалося — до цього часу це свідчення останніх досягнень в області технологій, які дозволили цей безпрецедентний погляд на наш космос.

Стверджуючи Ейнштейна

Це був захоплюючий момент в історії астрономії.

«П'ятдесят років тому, коли астрофізики почали міркувати про те, як магнітне поле може поводити себе поряд з чорною дірою, вони й гадки не мали, що одного разу у нас можуть з'явитися методи, щоб спостерігати це безпосередньо і побачити загальну теорію відносності Ейнштейна в дії. — йдеться в заяві Роджера Блендфорд, співавтора і професора фізики Стенфордського університету.

Команда вивчала корони, що кружляють ореоли перегрітого газу, що оточують певні чорні діри. Коли ці гази потрапляють в магнітне поле чорної діри, вони виробляють рентгенівські промені, які ми можемо спостерігати з Землі.

Ми дотепер не до кінця розуміємо, як корони обертаються навколо багатьох чорних дір в нашому Всесвіті, але новий детектор Wide Field Imager Європейського космічного агентства може дати нам спостереження з набагато більш високою роздільною здатністю в майбутньому.

Джерела: Стенфордський університет