Астрономи виявили найближчу до Землі чорну діру

Jacob Granneman via Unsplash
Вчені виявили одну з найменших зафіксованих чорних дір - і найближчу до Землі на сьогодні.

Привіт, сусід

Команда вчених з Університету штату Огайо (OSU) заявляє, що вони виявили найближчу до Землі чорну діру з коли-небудь виявлених, а вона знаходиться всього в 1500 світлових роках від нас.

Команда вирішила назвати чорну діру «Єдиноріг» через її розташування в сузір'ї Єдинорога, а також тому, що, відповідно до прес-релізу університету, вона поки єдина у своєму роді. Що стосується того, що робить його таким унікальним, Єдиноріг неймовірно крихітний для чорної діри. Володіючи масою всього в три рази більша за Сонце, чорна діра належить до категорії, в яку до недавнього часу астрономи навіть не вірили, що це фізично можливо.

Маленький хлопець

Команда OSU не робила зображення Єдинорога безпосередньо. Але вони виявили щось дивне, що відбувається з сусідньої червоною гігантської зіркою: невидимий об'єкт, здавалося, був заблокований її гравітаційним притяганням і надавав таке власне тиск, що фізично міняв форму зірки, коли вона оберталася.

«Найпростіше пояснення — це чорна діра, — сказав в прес-релізі співавтор дослідження Тодд Томпсон, — і в цьому випадку найбільш вірогідним є найпростіше пояснення».

Томпсон є кафедрою астрономії ОДУ, і його нове дослідження, яке буде опубліковано в журналі Monthly Notices of the Royal Astronomical Society, є лише останньою частиною його поточної роботи по виявленню та розумінню цих химерно крихітних чорних дір. Крім наукового дивацтва, виявлення чорних дір, таких як "Єдиноріг", допомагає розгадувати таємниці того, як зірки розвиваються і вмирають.

«Я думаю, що ця область просувається до цього, щоб дійсно скласти карту, скільки існує чорних дір з низькою масою, скільки з проміжною масою і скільки існує чорних дір з великою масою», — додав Томпсон, «тому що кожен раз, коли ви знаходите один дає уявлення про те, які зірки колапсують, які вибухають, а які знаходяться між ними ».

Джерела: Державний університет Огайо