Астрономи знайшли органічні сполуки всередині кількох вмираючих зірок

НАСА / Флікєр
Група вчених виявила органічні молекули всередині планетарних туманностей, спростовуючи припущення астрономів про те, що може і що не може вижити.

Спостерігач за тенденціями

Астрономи, які спостерігають за радіосигналами, що виходять від далеких планетарних туманностей — потужної ударної хвилі, що йде від зірок, схожих на наше Сонце, коли вони входять у свою агонію, — були захоплені зненацька, коли виявили складні й навіть органічні молекули, які виходять з уламків.

Раніше вчені не думали, що будь-які органічні сполуки — будь-яка молекула, яка містить атоми вуглецю — зможе пережити потужне випромінювання планетарної туманності, і особливо в таких віддалених куточках галактики, йдеться в прес-релізі. Але дослідники з Університету Аризони виявили радіовипромінювання, пов'язане з трьома різними органічними молекулами в п'яти різних планетарних туманностей в межах Чумацького Шляху, згідно з дослідженням, яке було представлено у вівторок на зборах Американського астрономічного товариства.

Маленькі вижили

Той факт, що органічні сполуки дійсно можуть пережити ці сильні зоряні спалаху, які становлять близько 90 відсотків речовини, що знаходиться в міжзоряному просторі, має величезне значення для того, що ми розуміємо в формуванні планет.

«Вважалося, що молекулярні хмари, які дадуть початок новим зоряних систем, повинні будуть починатися з нуля і формувати ці молекули з атомів», — заявила в прес-релізі провідний автор дослідження, хімік і астроном з Аризони Люсі Зіуріс. «Але якщо процес почнеться з молекул, він може різко прискорити хімічну еволюцію в зароджуваних зоряних системах».

Розширений пошук

Розглянуті планетарні туманності знаходилися далеко за межами того, що астрономи вважали населеної галактикою Чумацького Шляху, регіоном, що включає нашу сонячну систему, в якому теоретично можливо виживання життя.

«Вчені довгий час задавалися питанням про масштаби органічної хімії в нашій галактиці, і завжди вважалося, що не дуже далеко за межами нашого Сонця ми не побачимо багато органічних молекул», — співавтор дослідження. Про це повідомила Лілі Келеман. «Широко поширена думка, що на околицях нашої галактики просто не існує хімічної речовини, необхідного для утворення органічних речовин».

Звичайно, присутність молекул вуглецю надзвичайно далеко від присутності життя. Але якщо припустити, що робота вірна, астрономам, можливо, буде потрібно оновити свої припущення про космос і його виживання в інших частинах галактики.

Джерела: Університет Аризони