Вчені знайшли нові закономірності в загадкових радіоімпульсах далеких галактик

ESO/M. Kornmesser
Група астрономів виявила нові закономірності швидких радіосплесків в мікросекундному масштабі, припустивши, що ми можемо точно визначити їх місце розташування.

Пакет мікросекунд

Дивні сигнали, відомі як «швидкі радіосплески» (FRB), довгий час вводили в оману астрономічна спільнота. Раптові сильні радіоімпульси, часто виходять від далеких галактик, з'являються через певні проміжки часу, від декількох мілісекунд до тижнів — і ми до цього часу не зовсім впевнені, що це таке і чому вони існують.

Тепер нова група астрономів придивилася до нього ще ближче. Використовуючи дані міжконтинентальної європейської інтерферометричної мережі з дуже довгою базою, команда з Амстердамського університету виявила, що FRB також демонструє складні структури в мікросекундному масштабі.

Що означає висновок? Поки це не ясно, але це знак того, що FRB ще не розкрили свої останні секрети.

Мікроструктури

В дослідженні групи, опублікованому на цьому тижні в журналі Nature Astronomy, докладно описані нові дані про FRB, відомому як 180916, сплеск, який, як було встановлено, повторюється кожні 16 днів — чотири дні сплесків і 12 днів без них.

«Мікроструктура, про яку ми говоримо в назві [дослідження], полягає в тому, що ми бачимо, що яскравість самого спалаху змінюється в мікросекундних тимчасових масштабах», — повідомила Vice в електронному листі керівник дослідження Кензі Німмо.

Німмо припускає, що ми могли б використовувати нове відкриття, щоб визначити точне походження імпульсів аж до кілометрової шкали. У більш широкому контексті це дивно точно: вчені вважають, що FRB 180916 знаходиться приблизно в 457 мільйонах світлових років від Землі.

Фактично, деталі спостережуваних групою моделей дозволяють припустити, що незабаром ми зможемо виявити обертання об'єкта, який створює імпульси.

До речі, звідки в першу чергу виходять ці сигнали? Згідно з нещодавно опублікованими дослідженнями, все більше вчених вважають, що імпульси випромінюються магнітарами, сильно зарядженими магнітними останками мертвої зірки.

Nimmo також вважає, що це «найбільш переконлива вихідна модель для FRB», як вона сказала Vice.

Джерела: Vice