Загадковий космічний сигнал знову прокинувся, як і передбачалося

Sven Wusch
Команда астрономів змогла відстежити загадковий швидкий радіосплеск завдяки багаторічним дослідженням, що дозволили їм передбачити, коли він прокинеться.

Швидкі радіопередачі

Протягом останніх п'яти років дослідники уважно стежили за дивним радіосигналом, що виходить з глибокого космосу.

Астрономи називають ці загадкові сигнали «швидкими радіосплесками» або FRB. Це імпульси радіохвиль, які тривають всього частки секунди — і до цього дня їх походження залишається загадкою.

FRB 121102

З моменту відкриття FRB дослідники виявили, що один конкретний сигнал, який отримав назву FRB 121102, повторювався як годинник, з'являючись протягом 90 днів, а потім перейшов в неактивний стан на наступні 67 днів.

Астрономи виявили, що цей приблизно 157-денний цикл повторюється знову і знову. І це дало їм можливість передбачити, коли він повернеться.

Я повернуся

Як і передбачалося, група астрономів на чолі з Мерилін Крусес з Інституту радіоастрономії Макса Планка знову виявила сигнал FRB 121102, про що докладно йдеться в препринті, завантаженому в архів препринтів arXiv на початку цього місяця.

«Ми прогнозуємо, що джерело буде активний з 9 липня 2020 року по 14 жовтня 2020 року, а потім — з 17 грудня 2020 року по 24 березня 2021 року», — йдеться в препринті.

Як повідомляє Science Alert, загадковий сигнал привернув увагу кількох груп вчених. Група з Китаю також спостерігала за ним за допомогою сферичного радіотелескопа з апертурою 500 метрів в Національній астрономічній обсерваторії Китаю.

Джерела: CNET