Астрономи визначили джерело загадкових радіосплесків

McGill University
Вчені представили нові докази того, що магнітар в межах Чумацького Шляху був джерелом дивного швидкого радіосплеску, зафіксованого у квітні.

Швидкі радіосплески або FRB — це сплески космічної енергії, які можуть вивільнити в сотні мільйонів разів більше енергії, ніж Сонце, всього за крихітну частку секунди.

Вони довго спантеличували астрономів і породили теорії про те, що вони можуть бути сигналами від інопланетян. Але тепер група астрономів стверджує, що вперше пов'язала така подія з реальним об'єктом: магнітар, типом нейтронної зірки з надзвичайно потужним магнітним полем, званим SGR 1 935 + 2154. Він знаходиться на відстані 30 000 світлових років, але все ще знаходиться в межах нашої галактики.

Відкриття було зроблено за допомогою Canadian Hydrogen Intensity Mapping Experiment (CHIME), величезного радіотелескопа в Британській Колумбії, Канада.

У квітні група астрономів Каліфорнійського технологічного інституту виявила пляму, яка отримала назву FRB 200428, настільки яскраве, що теоретично його можна було б побачити з сусідньої галактики.

«Ми змогли визначити, що розсіюється енергія порівнянна з енергіями позагалактичних швидких радіосплесків, і приблизно за одну мілісекунду цей магнітар випромінює стільки ж енергії в радіохвилях, скільки [наше] Сонце випромінює за 30 секунд. — сказав Бі-бі-сі Крістофер Боченек, який працював над мережею радіотелескопів, які вловлюють сигнал.

Тоді вчені вже дійшли висновку, що сигнал, ймовірно, походить від магнітара — але тільки зараз, як детально описано в трьох нових статтях, опублікованих у журналі Nature, астрономи знайшли докази, що підтверджують теорію.

Дослідження може дати нам привабливі підказки щодо того, звідки походять ці дивні радіосплесків — або, принаймні, звідки приходять деякі з них.

Починаючи з квітневої події FRB, вчені намагалися визначити джерело сигналу. «До цієї події найрізноманітніші сценарії могли пояснити походження FRB», — сказав в заяві НАСА Кріс Боченек, докторант Каліфорнійського технологічного інституту, який очолював одне з трьох досліджень.

«Хоча в майбутньому в історії FRB все ще можуть бути захоплюючі повороти, для мене, прямо зараз, я думаю, буде справедливо сказати, що більшість FRB створюються з магнітарів, поки не буде доведено протилежне», — додав він.

FRB 200428 — не тільки перший об'єкт, виявлений в межах Чумацького Шляху, а й перший випадок, коли ми виявили не тільки відповідні радіочастоти, а й спалаху рентгенівського і гамма-випромінювання, виявлені трьома окремі космічні телескопи — що тільки додає загадки.

Джерела: Природа