Нова генна терапія звертає старіння у мишей

Pixabay/Victor Tangermann
Метод китайських вчених передбачає інактивацію гена, званого KAT7, який, як виявили вчені, є ключовим фактором старіння клітин.

Група китайських вчених розробила генну терапію, яка, за їхніми словами, обертає назад деякі аспекти старіння і збільшує тривалість життя у мишей, повідомляє Reuters.

Попри те, що належить провести ще багато досліджень, вони проливають світло на основні процеси, пов'язані зі старінням, і дають надію на лікування, яке поверне біологічний годинник пацієнтів-людей назад.

Терапія, проведена командою, описана в статті, опублікованій в журналі Science Translational Medicine в цьому місяці, включала деактивацію гена KAT7, який, як було встановлено, сприяє старінню клітин.

«Через 6-8 місяців ці миші демонструють загальне поліпшення зовнішнього вигляду і сили хвата, і, що найбільш важливо, їх тривалість життя збільшується приблизно на 25%», — сказав Цю Цзин, співкерівник проєкту і фахівець зі старіння з Інституту зоології про це агентству Reuters повідомила Китайська академія наук (CAS).

Щоб внести зміни в гени мишей, команда використовувала популярний метод редагування генів CRISPR / Cas9, щоб ідентифікувати близько 100 генів, які сприяють клітинному старінню, процесу, відомому як старіння.

Команда націлена на KAT7, тому що вважають, що він сприяє старінню більше, ніж інші гени, пов'язані зі старінням.

За словами вчених, інактивація гена в стовбурових клітинах людини, клітинах печінки людини й клітинах печінки миші не викликало будь-яких спостережуваних побічних ефектів.

«Все ще виразно необхідно протестувати функцію kat7 в інших типах клітин людини та інших органах мишей, а також в інших доклінічних тварин, перш ніж ми будемо використовувати стратегію для старіння людини або інших станів здоров'я», — сказав Цюй Reuters.

Джерела: Reuters