Генна інженерія змушує паралізованих мишей знову ходити

Pixabay/Futurism
Якщо це спрацює у людей, це може вилікувати хворих, які були паралізовані травмами спинного мозку.

Завдяки генетично модифікованому білку група німецьких вчених змогла відновити повністю перерізані нерви спинного мозку у мишей, що дозволило їм знову ходити навіть після повного паралічу.

Згідно з дослідженням, опублікованим минулого тижня в журналі Nature Communications, генна терапія, здається, першою відновлює нерви, які були повністю або повністю перерізані. Ця віха передбачає, що коли-небудь це може привести до лікування ушкодження нервів або паралічу у людей, хоча попереду ще багато роботи, перш ніж це стане малоймовірною. З усім тим, більшість методів лікування пошкоджень нервів та досліджень включають зміцнення частково пошкоджених нервів або заміну їх трансплантатами, і це нове лікування є першим, яке допомагає відновленню вихідного нерва — важливий неврологічний результат.

Хитрість полягає в тому, що генетично модифікований білок гіпер-інтерлейкін-6 допомагає стимулювати зростання нейронів. Використовуючи вектор для генної терапії, введений в мозок мишей, вчені з Рурського університету Бохума (RUB) імплантували генетичну послідовність, необхідну для виробництва цього регенерувального білка. Клітини мишей почали виробляти білок, який заліковував раніше невиліковні нервові пошкодження, поширюючись по їх тілу.

«В кінцевому підсумку це дозволило раніше паралізованим тваринам, які отримували це лікування, почати ходити через дві-три тижні», — сказав в прес-релізі фізіолог і провідний автор RUB-клітин Дітмар Фішер. «Спочатку це стало для нас великим сюрпризом, бо ніколи не було доведено, що це можливо після повної параплегії».

Наступним кроком команди, відповідно до прес-релізу, є перевірка того, вилікує чи генна терапія мишей через кілька тижнів після травми спинного мозку, а не відразу після, як це було в цьому новому дослідженні.

«Цей аспект буде особливо актуальним для застосування у людей», — сказав Фішер в прес-релізі. «Зараз ми відкриваємо нові наукові горизонти. Ці подальші експерименти покажуть, серед іншого, чи можливо в майбутньому перенести ці нові підходи на людей».

Джерела: Ruhr-University Bochum