В ранній Сонячній системі був величезний загадковий об'єкт

NASA/USRA/Lunar and Planetary Institute
При уважному розгляді фрагмента астероїда були виявлені кристали, які, ймовірно, утворилися на стародавньому, давно зниклому об'єкті розміром з карликову планету.

Загублений світ

Після вивчення одного з фрагментів астероїда, що вибухнув над Суданом, група вчених прийшла до провокаційного висновку.

Дослідники припускають, що принаймні один гігантський космічний камінь розміром з карликову планету обертався навколо Сонця в перші дні існування нашої Сонячної системи. Згідно з дослідженням, опублікованому в понеділок в журналі Nature Astronomy, всередині крихітного осколка астероїда, виділеного для дослідження, вони виявили незвичайну кристалічну структуру, яка не могла утворитися всередині типового астероїда. Загалом, це ще одне свідчення існування Сонячної системи, склад якої сильно змінився з моменту її народження чотири з половиною мільярди років тому.

Космічні кристали

Рідкісні гідратовані кристали, звані амфіболами, утворюються після надзвичайно тривалої дії тепла і тиску — більшого, ніж може дати типовий метеорит. Згідно з дослідженням, це передбачає, що скеля відкололася від чогось масштабу карликової планети Церера.

«У деяких з цих метеоритів переважають мінерали, які свідчать про вплив води при низьких температурах і тисках», — заявила в прес-релізі провідний автор Вікі Гамільтон, планетний геолог з Південно-Західного дослідницького інституту.

«Наш дивовижний результат передбачає існування великої, багатого водою батьківського тіла», — додала вона в окремій заяві.

До побачення

Міжнародна група вчених припускає, що якою б гігантський об'єкт ні утворив кристали, давно вже не існує, що, можливо, пояснює, чому його фрагменти тепер врізалися в Землю.

Але той факт, що він, здається, колись існував, передбачає, що коли-то в нашій Сонячній системі могло бути набагато більше об'єктів, ніж зараз вважають вчені.

Джерела: Південно-Західний науково-дослідний інститут