Блокування одного білка робить постарілих мишей сильніше і здоровіше

Pxhere
Чи спрацює це у людей? Дослідники кажуть, що є підстави для сподівання.

В приголомшливому експерименті на мишах вчені виявили, що придушення тільки одного білка робить літніх мишей такими ж сильними й здоровими, як і молоді миші в розквіті сил.

Група дослідників зі Стенфорда виявила, що один білок, 15-PDGH, грає велику роль у втраті м'язової маси, яка відбувається з віком тварини. Згідно з їхнім дослідженням, яке вони опублікували в провідному журналі Science, блокування 15-PDGH дало похилим мишам більші м'язи й різко підвищило їх фізичну витривалість. А оскільки експеримент також працював з тканинами людини, дослідження також викликає фармацевтичне питання на мільярд доларів: чи може він відновити життєздатність і у постарілих людей.

«Цілком очевидно, що один регулятор, 15-PGDH, робить сильний вплив на функцію м'язів», — заявила мікробіолог Стенфордської школи медицини Хелен Блау в прес-релізі. «Ми сподіваємося, що ці результати можуть призвести до нових способів поліпшення здоров'я людини й вплинути на якість життя багатьох людей. Це одна з моїх головних цілей ».

Справжнє м'язове поліпшення відбувається завдяки молекулі простагландина E2 (PGE2). Команда вже виявила, що PGE2 може зміцнювати м'язи після травми, але це ніколи не вивчалася в контексті старіння. Молекула занадто непостійна, щоб з нею возитися безпосередньо, але, дізнавшись, що 15-PGDH регулює рівні PGE2 в організмі, команда зрозуміла, що тепер у них є надійний спосіб експериментувати з нею.

Через місяць літні миші зі зниженим рівнем 15-PGDH, що означає більш високий рівень, що відновлює м'язи PGE2, стали на 15-20 відсотків сильніше. А м'язи молодих мишей з підвищеним рівнем 15-PGDH, здавалося, швидко скорочувалися і в'яли.

«Поліпшення дійсно вражаюче, — сказав Блау.

У багатьох випадках медичні дослідження, що проводяться на тваринах, не виправдовуються при тестуванні на людях. Але є підстави підозрювати, що це могло бути винятком. Вчені повторили свій експеримент на м'язової тканини людини, вирощеної в чашці, і виявили, що підвищення рівня PGE2 змушує м'язи фізично рости і виробляти більше білка.

«Ми були здивовані, виявивши, що PGE2 не тільки посилює функцію стовбурових клітин при регенерації, але також діє на зрілі м'язові волокна», — сказав Блау. «У нього подвійна потужна роль».

Джерела: Stanford University Medical Center