Гарвардські вчені повернули назад старіння мишей на клітинному рівні

Pxhere
Звертаючи назад молекулярні зміни, які відбуваються природним чином з віком, група вчених повернула зір сліпим мишам, яких вони зробили генетично молодшими.

Група вчених відновила зір літніх мишей, ефективно обертаючи назад процес старіння на молекулярному рівні.

Група дослідників Гарвардської медичної школи видалила тисячі хімічних маркерів, які з часом накопичуються з ДНК мишей, по суті повертаючи їх клітини до більш молодого стану. Незабаром після цього у мишей з віковою втратою зору або пошкодженням нервів в сітківці відновилася здатність бачити, повідомляє Nature.

Хоча поки немає ніяких вказівок на те, що той же метод буде працювати на людей, це вражаючий натяк на те, що генетичний обман може повернути час назад хоча б відносно деяких наслідків природного біологічного старіння.

Вони не зовсім розуміють, що саме в клітинній механіці дає цим клітинам здатність зберігати більш молодий стан. Але дослідження, опубліковане в середу в академічному журналі Nature, схоже, демонструє, що можна «повернути назад» старіння принаймні в деяких обмежених областях.

Зокрема, команда використовувала й усувала певні епігенетичні зміни — зміни експресії генів у мишей, а не самих генів, — які відбувалися з плином часу.

«Ми задалися питанням: якщо епігенетичні зміни є рушійною силою старіння, чи можна скинути Епігеном?» Співавтор дослідження і генетик Гарвардської медичної школи Девід Сінклер повідомив Nature. «Чи можете ви перевернути годинник?»

Найбільш шокуючим є те, що миші, які втратили зір через пошкодження нервів, після лікування змогли відростити нові нерви, а ссавці зазвичай втрачають здатність робити це в дуже ранньому віці.

«Це було схоже на медузу, що виростає з місця травми», — сказав Nature співавтор дослідження Юаньчен Лу. "Це було захоплююче".

Джерела: Nature