Людський мозок має дивну схожість з усім всесвітом

Pixabay/Victor Tangermann
Згідно з новою роботою астрофізика і нейрохірурга, спостережуваний Всесвіт і нейронні мережі людського мозку дивно схожі.

В кімнату увійшли астрофізик і нейрохірург.

Це може звучати як початок поганого жарту, але те, що придумала пара італійських дослідників, є воістину галактичним мозком: структури спостережуваного Всесвіту, за їхніми словами, дивно схожі на нейронні мережі людський мозок.

Астрофізик з Болонського університету Франка Вацца і нейрохірург з Веронського університету Альберто Фелетто докладно описують дивовижну схожість між космічною мережею галактик і складною мережею нейронів людського мозку в новій статті, опублікованій в журналі Frontiers in Physics. За словами дослідників, незважаючи на відмінності в масштабі приблизно на 27 порядків, людський мозок і структура космічної павутини демонструють схожі рівні складності й самоорганізації.

Мозок містить близько 69 мільярдів нейронів, а спостережуваний Всесвіт складається як мінімум зі 100 мільярдів галактик, вільно пов'язаних один з одним, як павутина. І справжні галактики, і нейрони складають всього близько 30 відсотків від загальної маси Всесвіту і мозку відповідно. І галактики, і нейрони розташовуються як намистинки на довгих нитках або нитках.

В разі галактик залишилися 70 відсотків маси становлять темна енергія. Дует сказав, що еквівалент людського мозку: вода.

«Ми розрахували спектральну щільність обох систем», — сказав Вазза в заяві про роботу. «Цей метод часто використовується в космології для вивчення просторового розподілу галактик».

«Наш аналіз показав, що розподіл коливань в нейронної мережі мозочка в масштабі від 1 мікрометра до 0,1 міліметра слід тієї ж прогресії розподілу матерії в космічній павутині», — додав він, «але, звичайно, в більшому масштабі від 5 до 500 мільйонів світлових років».

Кластеризація і кількість з'єднань, що виходять від кожного вузла, також були дивно схожими.

«І знову структурні параметри виявили несподівані рівні згоди», — йдеться в заяві Фелетто. «Ймовірно, взаємозв'язок між двома мережами розвивається за схожими фізичним принципам, незважаючи на разючу й очевидну різницю між фізичними силами, регулюючими галактики та нейрони».

Команда сподівається, що їх попереднє дослідження може привести до нових методів аналізу як в космології, так і в нейрохірургії, що дозволить вченим краще зрозуміти, як ці структури еволюціонували з плином часу.

Джерела: Болонський університет