Вчені знайшли збережені клітини мозку древньої людини, розчавленої вулканом

Pier Paulo Patrone
Група вчених виявила окремі нейрони, перетворені на скло в мозковій речовині давньої жертви виверження Везувію.

Спалах вогню

Група вчених знайшла дивного вижив після виверження вулкана Везувій, яке поховало стародавнє місто Помпеї в 79 році нашої ери.

В Геркулануме, місті, який також був похований під виверженням, вчені виявили череп однієї жертви, який нагрівся й охолов так швидко, що його мозок перетворився в чорне скло, повідомляє Ars Technica. Тепер, після подальшого аналізу, вчені виявили, що навіть окремі клітини мозку збереглися, як тварини, замкнені в древньому бурштині. Це чудове відкриття, особливо з урахуванням того, що після смерті мозок швидко розкладається.

Продовження

Збережені останки насправді були виявлені ще в 1960-х роках, повідомляє Ars. Але після того, як кілька років тому виявив, що труп 25-річного чоловіка, знайдений лежачим на дерев'яному ліжку, містив мозкові речовини, дослідник судової медицини П'єр Пауло Петроній з Університету Фредеріко II вивчав його, щоб з'ясувати, що сталося.

«Відкриття тканини мозку в останках древніх людей — незвичайна подія», — сказав Петроній Ars. «Але що вкрай рідко, так це цілісне збереження нейронних структур центральної нервової системи 2000-річної давності, в нашому випадку з безпрецедентним дозволом».

Загублений рецепт

Інші вчені не згодні з теорією Петронія про те, що раптовий сильний жар в основному обсмажити тіло людини й перетворив його мозок в скло. Судовий антрополог з Університету Тіссайд Тім Томпсон, наприклад, підозрює, що чоловіка вбила тривала і невисока спека, і сказав Ars, що він розчарований. Команда Петронія не надала вихідні дані.

Але незалежно від того, «як», повністю збереглися скляні нейрони, що з'явилися майже два тисячоліття тому, є чудовим відкриттям і першим незвичайним археологічним відкриттям.

Джерела: Ars Technica