Вчені виявили новий клас крихітних чорних дір

NASA's Goddard Space Flight Center
У новому дослідженні група астрономів з Університету штату Огайо стверджує, що виявила абсолютно новий і раніше невідомий клас чорних дір.

Схоже, астрономи прагнуть представити найбільші чорні діри, які вони можуть знайти. Зовсім недавно група німецьких астрономів стверджувала, що виявила чорну діру в 40 мільярдів разів більше маси Сонця.

Але що, якщо є також чорні діри на багато менших розмірів?

В дослідженні, опублікованому сьогодні в престижному журналі Science, група астрономів з Університету штату Огайо стверджує, що виявила абсолютно новий і раніше відсутній клас чорних дір.

«Ми показуємо цей натяк на те, що є ще одна популяція, яку нам ще належить досліджувати в пошуках чорних дір», — заявив провідний автор Тодд Томпсон у своїй заяві.

В разі підтвердження нинішні теорії повинні будуть враховувати абсолютно новий клас чорної діри — змушуючи нас переосмислити те, як ми розуміємо, як народжуються і вмирають зірки та інші види небесних об'єктів.

Томпсон і його команда були спантеличені величезним розривом між розміром найбільших нейтронних зірок — надзвичайно щільних і відносно невеликих зірок, які утворюються після того, як більші зірки вибухнули після наднової зірки, — і найменшими чорними дірами, які ми знаємо.

Нейтронні зірки досить малі — у два-три рази більша за масу Сонця — але зірки більше, ніж ті, які мають тенденцію до колапсу на собі і утворюють чорні діри.

Їх паруючий пістолет: гігантська червона зірка, яка оберталася навколо чогось, що спочатку здавалося занадто маленьким, щоб бути чорною дірою в Чумацькому Шляху, але це було набагато більше, ніж нейтронні зірки, про яких ми знаємо.

Чорна діра, на якій вона оберталася, виявилася всього в 3,3 раза більша за масу Сонця — зазвичай чорні діри, які ми виявили в минулому, принаймні, в п'ять разів більша за масу Сонця або набагато, набагато більше.

Відкриття може перевизначити то, як ми дивимося на життєвий цикл зірки.

«Якби ми могли виявити нову популяцію чорних дір, це дозволило б нам більше розповісти про те, які зірки вибухають, а які ні, які утворюють чорні діри, які утворюють нейтронні зірки», — сказав Томпсон. «Це відкриває нову область вивчення».

Джерела: Державний університет Огайо