Вчені зробили реальний знімок планети в іншій зоряній системі

Pascal Rubini
Дослідники, що використовують Дуже великий телескоп (VLT) у Чилі, сфотографували газового гіганта Beta Pictoris c, який обертається навколо зірки Beta Pictoris, що знаходиться за 63 світлові роки від Землі.

Використовуючи Дуже Великий Телескоп (VLT) в Чилі, група астрономів повідомила, що їм вдалося підтвердити існування екзопланети, зробивши її реальні знімки.

Планета, звана «b Pictoris c», розташована приблизно в 63 світлових роках від Землі в системі Beta Pictoris. Використовуючи нову інформацію про яскравість і динамічну масу, яку вони почерпнули шляхом візуалізації, вони сподіваються, що зможуть зрозуміти, як вона могла бути сформована.

Дослідники вперше виявили існування планети, вивчивши її вплив на орбіту батьківської зірки. Планета обертається навколо своєї зірки на дуже близькій відстані, що ускладнює її відображення.

Команда використовувала метод, званий «методом радіальної швидкості», який використовувався протягом багатьох років для виявлення сотень екзопланет, але ніколи не вивчав самі екзопланети безпосередньо.

Об'єднавши зображення з чотирьох телескопів VLT, команда змогла точно визначити місце з граничною деталізацією, що також дозволило їм сфотографувати його — вперше екзопланета була підтверджена за допомогою «метода радіальної швидкості» і прямої зйомки.

«Це означає, що тепер ми можемо отримати як яскравість, так і масу цієї екзопланети», — пояснив у своїй заяві Матіас Новак, провідний автор статті, опублікованій в журналі Astronomy and Astrophysics минулого тижня. «Як правило, чим масивніше планета, тим вона яскравіше».

Перш ніж ми зможемо визначити її масу, команді доведеться почекати, поки надійде досить даних про променевої швидкості. А це може зайняти деякий час: один повний оборот екзопланети займає 28 земних років.

«Вражає, який рівень деталізації й чутливості ми можемо досягти за допомогою GRAVITY», — сказав в заяві Френк Ейзенхауер, провідний науковий співробітник проєкту GRAVITY Інституту астрономії та позаземної фізики Макса Планка.

«Ми тільки починаємо досліджувати приголомшливі нові світи, від надмасивної чорної діри в центрі нашої галактики до планет за межами Сонячної системи», — додав він.

Джерела: ExtremeTech