Астрономи виявили «інтригуючу», надзвичайно схожу на Землю екзопланету

NASA/Ames Research Center/Daniel Rutter
Ця екзопланета найбільш схожа на Землю за розмірами і розрахунковою температурою з тисяч екзопланет, відкритих за допомогою космічного телескопа Кеплера.

Міжнародна група вчених виявила захоплюючу екзопланету розміром з Землю, здатну підтримувати рідку воду.

«Цей інтригуючий, далекий світ дає нам ще більшу надію на те, що друга зірка Землі лежить серед зірок, чекаючи, коли її знайдуть», — Томас Зурбухен, помічник адміністратора Дирекції наукових місій НАСА у Вашингтоні, який не брав участі в дослідженні, сказано в заяві.

Екзопланета, звана Кеплер-1649с, обертається навколо своєї маленької зірки червоного карлика в населеній зоні системи, на відстані, на якому скласти планети отримують досить зоряного випромінювання, щоб дозволити існувати рідкої воді. Він майже точно такого ж розміру, що і Земля, і отримує 75 відсотків від кількості світла, одержуваного Землею від Сонця.

Іншими словами, це віддалений світ, який, як і багато інших, підтримує життя. За даними дослідників, в 300 світлових роках від Землі він найбільш схожий на Землю за розмірами і розрахунковій температурі з тисяч екзопланет, виявлених космічним телескопом Кеплера.

Але залишається багато питань, перш ніж ми зможемо остаточно сказати, що планета здатна підтримувати життя. З одного боку, ми не знаємо, як виглядає її атмосфера — ключовий фактор температури поверхні планети.

Команда зробила відкриття, повторно аналізуючи більш старі спостереження від програми космічного телескопа Kepler, що вийшла у відставку НАСА. Kepler-1649c обертається навколо своєї зірки на дуже короткій відстані — повний оборот займає всього 19,5 земних днів — разом зі скелястої планетою такого ж розміру, яка обертається на половині відстані від Kepler-1649c.

«З усіх неправильно позначених планет, які ми відновили, ця особливо цікава — не тільки тому, що вона знаходиться в зоні життя й розмір Землі, а й через те, що вона може взаємодіяти з сусідньої планетою», — Ендрю Вандербург, дослідник в Техаському університеті в Остіні і провідний автор статті, опублікованій сьогодні в The Astrophysical Journal Letters, йдеться в заяві.

Дві скласти планети обертаються навколо своєї зірки-господаря в точному співвідношенні: Kepler-1649c робить дев'ять орбіт майже в один і той же час, коли внутрішня планета проходить чотири орбіти. Дослідники вважають, що це може зробити систему надзвичайно стабільною протягом тривалого періоду часу.

«Чим більше даних ми отримуємо, тим більше ми бачимо ознак, що вказують на уявлення про те, що потенційно населені екзопланети розміром із Землю поширені навколо зірок такого типу», — сказав Вандербург.

«З червоними карликами майже всюди навколо нашої галактики і цими маленькими, потенційно населеними і кам'янистими планетами навколо них, ймовірність того, що одна з них не надто відрізняється від нашої Землі, виглядає трохи яскравіше», — додав він.

Джерела: TechCrunch