Вчені вперше виростили стовбурові клітини сперми людини в лабораторії

Victor Tangermann
Вчені вперше виростили в лабораторії сперматогоніальні стовбурові клітини - попередники сперматозоїдів, потенційно відкриваючи нові методи лікування безпліддя.

Вперше ученим вдалося виростити сперматогоніальні стовбурові клітини (SSC), які в кінцевому підсумку перетворюються в повноцінну сперму в лабораторних умовах.

Занадто рано використовувати клітини в будь-яких клінічних умовах, але це дослідження закладає основу для кардинальних змін в медицині фертильності. Лікарі довго шукали спосіб прискорити виробництво сперми, але фактично ізолювати і генерувати ці SSCs було неможливо. Тепер, коли це так, коли-небудь це лікування стане можливим.

«Ми думаємо, що наш підхід, заснований на декількох методах, включаючи аналіз послідовності РНК з однією клітиною, — це важливий крок до впровадження SSC-терапії в клініку», — сказав дослідник Майлз Уілкінсон, акушер, гінеколог і репродуктологіст з Каліфорнійського університету, медичного факультету Сан-Дієго в прес-релізі.

SSCs можуть генерувати більше стовбурових клітин і до 1000 сперматозоїдів кожні пару секунд — але до цього нового дослідження, опублікованого в понеділок в журналі PNAS, вчені не могли диференціювати і ізолювати SSC від інших подібних клітин в яєчках.

«Далі, наша головна мета — навчитися довше підтримувати і розширювати людські SSC, щоб вони могли бути клінічно корисні», — сказав Уілкінсон в прес-релізі.

Якщо це станеться, це може відкрити абсолютно нові можливості для батьків для трансгендерних або недвійковий людей, а також для чоловіків цісгендерів, які не виробляють сперму через старість або з якоїсь іншої причини. Але поки вчені тільки починають вирощувати нові клітини в страві.

Джерела: University of California San Diego