Вчені вважають, що на Плутоні є підземний океан

ESO/L. Calçada
Згідно з новим дослідженням вчених з Каліфорнійського університету, Плутон, можливо, почав своє життя як гарячий світ з величезним підземним океаном рідкої води.

Згідно з новим дослідженням, заморожена карликова планета Плутон, можливо, почала своє життя як гарячий світ з величезним підземним океаном рідкої води, що, як не дивно, наводить на думку про те, що вона могла таїти в собі життя.

До цього часу вважалося, що Плутон є гігантський крижаний валун, захищений від сонячного випромінювання завдяки величезному відстані від його зірки. Але новий доказ, кажуть вчені, передбачає, що колись у нього був рідкий океан — і що він все ще може бути там, під своєю замерзлої поверхнею.

«Навіть в такій холодній середовищі, далеко від Сонця, всі ці світи могли утворитися швидко і жарко, з рідкими океанами», — каже Карвер Біерсон, аспірант Каліфорнійського університету в Санта-Круз і перший автор нової статті про роботу, опублікованій в журналі Nature Geoscience, йдеться в повідомленні.

Дослідники припускають, що процес акреції матерії Плутона міг генерувати достатньо тепла, щоб утворився підземний океан.

«Протягом довгого часу люди думали про теплової еволюції Плутона і здатності океану вижити до наших днів», — сказав співавтор Френсіс Німмо, професор наук про Землю і планетах в Каліфорнійському університеті в Санта-Крус у заяві. «Тепер, коли у нас є зображення поверхні Плутона з місії НАСА «Нові горизонти», ми можемо порівняти те, що ми бачимо, з передбаченнями різних моделей теплової еволюції».

Сценарії «гарячого і холодного старту» еволюції Плутона призвели б до того, що поверхня планети в наші дні виглядає зовсім інакше, стверджують вчені.

«Якби почалося похолодання і танення льоду всередині, Плутон би стиснувся, і ми б побачили особливості стиснення на його поверхні, тоді як якби він почав нагріватися, він мав би розширюватися в міру того, як океан замерзав, і ми повинні бачити ознаки розширення на поверхні «Біерсон сказав в заяві.

«Ми бачимо багато свідчень розширення, але ми не бачимо ніяких ознак стиснення, тому спостереження більш відповідають тому, що Плутон починає з рідкого океану», — додав Біерсон.

Чи залишився Плутон досить теплим, щоб океан залишався рідким — це інше питання. Біерсон підрахував, що гравітаційної енергії, що виділяється новим матеріалом, що вражає поверхню планети в її ранні дні, буде достатньо. Але ця енергія з часом випромінюватиметься.

«Те, як Плутон був зібраний, по-перше, дуже важливо для його теплової еволюції», — сказав Німмо. «Якщо він накопичується занадто повільно, гарячий матеріал на поверхні випромінює енергію в космос, але якщо він накопичується досить швидко, тепло затримується всередині».

Якби це зайняло менше ніж 30 000 років, згідно з його розрахунками, у Плутона був би «гарячий старт». Але якби це зайняло мільйони років, на жаль, цей гарячий старт був би майже неможливий.

Джерела: Phys.org