Вчені підтверджують наявність водяної пари над поверхнею Європи

НАСА
Команда з Центру космічних польотів імені Ґоддарда НАСА підтвердила наявність слідів водяної пари, що виходить над поверхнею місяця Юпітера Європи.

Команда, очолювана дослідниками з Центру космічних польотів імені Годдарда НАСА в Грінбелті, штат Меріленд, підтвердила сліди водяної пари над поверхнею крижаної місяця Юпітера Європа.

І це важливо, тому що крихітна космічна скеля є однією з найбільш пріоритетних цілей в пошуках позаземного життя НАСА, повідомляє агентство.

«Хоча вчені ще не виявили рідку воду безпосередньо, ми знайшли наступну кращу річ: воду в формі пара», — заявив провідний дослідник і планетолог НАСА Лукас Паганіні в заяві НАСА.

Згідно зі статтею, опублікованою в журналі Nature Astronomy в понеділок, команда НАСА виявила, що з Європи виділяється досить водяної пари, щоб за кілька хвилин заповнити басейн олімпійських розмірів.

Але хоча це звучить як багато, цього було достатньо, щоб його можна було виявити з Землі.

З 17 спостережень обсерваторії В.М. Кека на Гаваях, яка використовує спектрограф для визначення хімічного складу атмосфер інших планет шляхом сканування інфрачервоного світла, який вони випускають або поглинають, вчені виявили тільки водяну пару в одному.

«Ми припускаємо, що виділення водяної пари в Європі відбувається на більш низьких рівнях, ніж передбачалося раніше, тільки з рідкісними локалізованими подіями з більш високою активністю», — написав Паганіні і його команда в статті.

Протягом багатьох років вчені підозрювали, що на поверхні Європи є вода, і деякі спостереження підтверджують цю підозру.

Більш ніж два десятиріччя тому космічний корабель НАСА "Галілео" виявив наявність електропровідний рідини на поверхні Місяця. Потім, аналіз даних 2018 року відшукав свідоцтва масивних струменів рідини. Дані, раніше зібрані космічним телескопом ім. Хаббла, підтвердили існування шлейфів.

«Ми провели ретельні перевірки безпеки, щоб видалити можливі забруднюючі речовини в наземних спостереженнях», — сказав у своїй заяві вчений-Планетник Годдард Аві Манделл. «Але, врешті-решт, нам потрібно наблизитися до Європи, щоб побачити, що насправді відбувається».

Місія, щоб зробити саме це, вже збудована в чергу.

Майбутня місія НАСА Europa Clipper дозволить ближче познайомитися з поверхнею крижаної місяця вже в 2023 році. На космічному кораблі буде встановлений набір камер, спектрометрів і радар для дослідження товщини крижаної оболонки Європи протягом 45 льотних польотів — і, можливо, дасть додаткове розуміння водяної пари над поверхнею Місяця, поки вона там.

Джерела: НАСА