Вчені знайшли нові докази древніх річок на Марсі

NASA/JPL-Caltech
У новому дослідженні міжнародна група вчених стверджує, що вони знайшли нові докази найраніших річок, які колись текли по поверхні Марса мільярди років тому протягом приблизно 100 000 земних років.

Міжнародна група вчених знайшла нові свідоцтва річок, які текли по поверхні Марса мільярди років тому — відкриття, яке може дати нам нове розуміння пошуку древнього життя на Червоній планеті.

Як зазначено в дослідженні, опублікованому сьогодні в журналі Nature Communications, вчені проаналізували нові знімки високої роздільної здатності з камери HiRISE на борту розвідувального орбітального апарату Марса НАСА.

«На жаль, у нас немає можливості підніматися, щоб дивитися на дрібні деталі, але разючу подібність з осадовими породами на Землі дуже мало для уяви», — говорить провідний автор Франческо Салезія з Утрехтського університету в Нідерланди, йдеться в заяві.

Команда перетворила зображення в тривимірні топографічні карти басейну Еллади на Марсі, одному з найбільших ударних кратерів в нашій сонячній системі. Вони виявили осадові відкладення висотою близько 200 метрів (656 футів), приблизно у два рази вище Білих скель Дувра, як вказує Новий вчений, і шириною 1,5 кілометра (0,93 милі).

«Для формування цих 200-метрових відкладень нам потрібні були умови, які вимагали б середовища, здатної підтримувати значні обсяги рідкої води», — сказав Салезія New Scientist.

Дослідники сподіваються, що це відкриття допоможе в майбутніх дослідженнях древнього життя на Марсі.

«Ми ніколи не бачили оголення з такою кількістю деталей, яке, як ми можемо впевнено сказати, настільки старе», Джоел Девіс, доктор наук, науковий співробітник Музею природознавства в Лондоні, Англія, і співавтор статті сказано в заяві. «Це ще одна частина головоломки в пошуках стародавнього життя на Марсі, що дає нове розуміння того, скільки води зайняло ці стародавні ландшафти».

Багато води.

«Річки, які утворили ці камені, не були разовою подією — вони, ймовірно, були активні протягом десятків і сотень тисяч років», — йдеться в заяві Девіса.

Те, що дозволило цьому новому відкриттю, — це неймовірна технологія, яка все ще обертається навколо Марса за сотні мільйонів миль від Землі. Наприклад, камера на борту Mars Orbiter НАСА здатна знімати марсіанський пейзаж з дозволом 25 сантиметрів (9,8 дюйма) на піксель з відстані 400 км (249 миль).

«Тут, на Землі, осадові породи використовувалися геологами протягом декількох поколінь, щоб накласти обмеження на те, на що були схожі умови на нашій планеті мільйони або навіть мільярди років тому», — пояснив співавтор Вільям МакМахон в заяві.

«Тепер у нас є технологія, що дозволяє поширити цю методологію на іншу земну планету, Марс, на якій зберігаються стародавні записи про осадових породах, які простягаються ще далі в часі, ніж наша», — додав МакМахон.

Джерела: Новий вчений