Астрономи знайшли «пересохлі озера» на місяці Сатурна Титані

NASA/JPL-Caltech
Нове дослідження припускає, що дивні яскраві плями, що спостерігалися на супутнику Сатурна Титані на початку 2000-х років, можуть свідчити про висохлі стародавні озера і моря.

На початку 2000-х астрономи виявили таємничі яскраві плями на місячному супутнику Сатурна Титані, ширина кожного з яких становила понад 3000 миль.

Астрономи довго міркували, чи можуть вони бути свідченням озер або морів на місяці. Тепер нове дослідження просуває цю теорію на крок вперед, стверджуючи, що плями — це залишки висохлих озер — висновок, який може мати сміливі наслідки для існування позаземного життя в нашій зоряній системі.

«Титан досі є єдиним іншим місцем у всесвіті, в якому, як ми знаємо, є рідина на поверхні, подібно до Землі», — опублікував Джейсон Хофгартнер, планетолог з Лабораторії реактивного руху НАСА, провідний автор нового дослідження, на цьому тижні в Nature Communications, повідомив Science News.

Титан, друга за величиною місяць в нашій системі, давно захоплює астрономів.

Спостереження космічного корабля НАСА Кассіні, починаючи з 2004 року, показали, що Титан має активну метеорологічну систему. Але замість води, що падає з неба, як тут, на Землі, на Титані йдуть дощі метану і етану, хоча і в дуже рідкісних випадках. Вважається, що деякі з цих вуглеводнів з часом накопичуються в великих обсягах рідини.

Ще одним дивовижним дослідником є ​​той факт, що ці резервуари з рідиною були зосереджені навколо полюсів Місяця, а не поблизу її більш центральних областей.

Тепер команда НАСА каже, що тільки дно озера може пояснити дивні зображення, що з'являються в даних, які вони проаналізували з обсерваторії Аресібо в Пуерто-Ріко, обсерваторії Грін-Бенк в Західній Вірджинії і космічного корабля Кассіні.

Згідно Хофгартнеру, рідина могла переміщатися від екватора до полюсів як частина більшої погодної характеристики на Титані, званої «метановим циклом». Рідина також могла випаруватися в результаті сонячного випромінювання.

Але для остаточних відповідей нам доведеться почекати, поки ми не дізнаємося більше про загадкових пейзажах Титана. НАСА планує відправити дроноподібний космічний корабель на Титан до 2034 року в рамках своєї місії «Коник».

На жаль, він не буде відвідувати регіон сухих озер, «але завжди є ... порівняльна геологія, яку ви можете зробити з одного місця в інше», сказав Science News головний дослідник місії НАСА по бабкам і планетолог Зібі Тортл.

Джерела: Новини науки