Нове дослідження: дев'ятої планети може і не бути врешті-решт

Caltech/R. Hurt (IPAC)/Victor Tangermann
Астрономи шукали ознаки передбачуваної гігантської планети в зовнішніх межах нашої Сонячної системи з 2014 року, але нові спостереження натякають на те, що її там може і не бути.

Нове дослідження астрономів в Університеті Пенсильванії ставить під сумнів існування Дев'ятої планети — довгоочікуваної дев'ятої планети в нашій сонячній системі, яка обертається навколо Сонця за межами Нептуна, повідомляє New Scientist.

З 2014 року астрономи запропонували безліч можливостей, які могли б пояснити дивну поведінку, демонструється «транснептуновими об'єктами» — маленькими небесними тілами, які обертаються навколо нашої зірки за межами Нептуна, — стверджуючи, що на них може впливати гравітаційне тяжіння величезного і ще невідома дев'ята планета, в п'ять разів більша за масу Землі. Інші стверджують, що Планета Дев'ять — це просто скупчення невеликих космічних каменів.

Тепер, однак, дослідники з Пенсильванії проаналізували дані Огляду темної енергії, видимого та ближнього інфрачервоного огляду, проведеного в обсерваторії в Чилі, і не виявили ніяких свідоцтв скупчення будь-яких «екстремальних транснептунових об'єктів».

«Ми б не сформулювали ідею« Планети дев'ять », якби наші дані були єдиними наявними даними», — сказав Педро Бернардінеллі, провідний автор статті, представленої в архів препринтів arXiv на початку цього місяця, і астроном з Пенсильванського університету для Новий вчений.

Бернардінеллі також керував іншим дослідженням, опублікованим в березні, в якому стверджувалося, що він виявив 139 малих планет — світів, занадто маленьких, щоб вважатися правильними планетами, але не комет або космічних каменів — обертаються навколо Сонця за межами Нептуна з використанням даних обстеження темної енергії.

«У міру того, як ми знаходимо все більше цих віддалених об'єктів, розподіл починає виглядати більш рівномірно», — сказала New Scientist Саманта Лоулер з Університету Регіни, Канада, яка не брала участі в дослідженні. «Це досить погано для ідеї Планети Дев'ять».

За словами Лоулера, ми не повинні робити висновок, що Планета Дев'ять не може існувати.

«Те, як будується гіпотеза Планети Дев'ять, полягає в тому, що її повністю неможливо сфальсифікувати — єдиний спосіб довести, що її там немає, — обшукати кожен квадратний сантиметр неба і не знайти його», — додала вона.

Прихильники гіпотези Планети Дев'ять, однак, все ще дають надію. Вони стверджують, що просто не вистачає даних, щоб прийти до відповіді, оскільки незвичайні орбіти транснептунових об'єктів вивели б їх на крайні відстані від Сонця, де їх стало б неймовірно важко виявити.

Джерела: Новий Вчений