Ровер НАСА знайшов ознаки стародавнього життя на Марсі

NASA/Victor Tangermann Read T
Астробіолог Державного університету штату Вашингтон Дірк Шульце-Макуч вважає, що знайдені марсоходом Курйозіті органічні сполуки можуть свідчити про наявність раннього життя на Марсі.

Міжнародна команда астробіологів стверджує, що органічні молекули, виявлені марсоходом Curiosity НАСА, можуть бути свідченням життя на Марсі.

У статті, опублікованій в журналі Astrobiology, команда стверджує, що присутність «тіофенів», які спеціальні з'єднання, знайдені в вугіллі, сирої нафти і білих трюфелі на Землі, може бути ознакою давньої життя на Червоній планеті.

«Ми визначили кілька біологічних шляхів для тіофенів, які здаються більш вірогідними, ніж хімічні, але нам все ще потрібні докази», — заявив у своїй заяві астробіолог і провідний автор Вашингтонського державного університету Дірк Шульце-Макуч.

Однак команда поки не робить ніяких висновків.

«Якщо ви знайдете тіофену на Землі, то подумали б, що вони біологічні, але на Марсі, звичайно, планка, яка повинна довести це, повинна бути трохи вище», — додав Шульце-Макуч.

Хоча тіофени складаються з двох біологічно важливих елементів, вуглецю і сірки, все ще дуже можливо, що вони могли бути створені під час метеорних впливів, які нагрівають сульфати до високих температур — можливе пояснення, яке також розглядають дослідники.

Якби ці сполуки дійсно були ознакою життя, вони могли бути результатом того, що бактерії близько трьох мільярдів років тому руйнували сульфати, або, як альтернатива, могли руйнуватися бактеріями.

Але, знову ж таки, ще занадто рано робити висновки.

Ровер Curiosity аналізує з'єднання, розбиваючи їх на фрагменти. Проте, прийдешній ровер Rosalind Franklin Європейського космічного агентства може заповнити прогалини за допомогою аналізатора органічних молекул Mars (MOMA), який не використовує ту ж руйнівну техніку, що і Curiosity.

Що найбільше схвилювало Шульце-Макуха, так це можливість знаходити різні співвідношення важких і легких ізотопів в з'єднаннях, результат руйнування організмом елементів і «контрольний сигнал для життя», згідно з дослідником.

«Як сказав Карл Саган, «надзвичайні претензії вимагають надзвичайних доказів», — сказав Шульце-Макуч. «Я думаю, що для доказу дійсно потрібно, щоб ми дійсно відправили туди людей, а астронавт дивиться в мікроскоп і бачить, що рухається мікроб».

Джерела: Університет штату Вашингтон