Останні шерстисті мамонти були інбредними мутантами

Flying Puffin/Victor Tangermann
Згідно з дослідженням дослідників з Університету Баффало, у генів шерстистих мамонтів було багато поганих мутацій в результаті інбридингу.

Шерстяний зламаний

Ми знаємо, що останні шерстисті мамонти вимерли близько 4000 років тому, на острові Врангеля, в Північному Льодовитому океані, недалеко від узбережжя Сибіру.

А у 2017 році ми дізналися, що «надлишок» геномних ефектів страждає від останнього такого роду. Тепер ми знаємо чому: вороже середовище і інбридинг.

Погана шерсть

Згідно з дослідженням, опублікованим раніше в цьому місяці в журналі Genome Biology and Evolution, гени мамонта на острові Врангеля були не просто поганими — вони були прямо зламані.

На думку авторів дослідження, у геномі мамонта з острова Врангеля «було багато передбачуваних шкідливих мутацій», які, «за прогнозами, могли викликати різні дефекти поведінки і розвитку». Серед них були безпліддя, рухові навички, когнітивні здібності — такі як здатність точно сприймати запахи, як квіти, порушення їх здатності правильно харчуватися — і навіть діабет.

Шерстяний Великий Урок

Геном секвенований з одного шерстистого мамонта, тому дослідники шукають більше, щоб підтвердити свою роботу.

Але якщо є один важливий висновок, дослідник Університету Баффало Вінсент Лінч, який працював над дослідженням в Університеті Чикаго, підсумував його: «Не треба. Інбредних.»

«Крім припущення, що останні мамонти, ймовірно, були нездорової населенням, це застерігає історія для живих видів, що знаходяться під загрозою зникнення: якщо їх популяції залишаються маленькими, вони теж можуть накопичувати шкідливі мутації, які можуть сприяти їх зникнення».

Джерела: CNN