Вчені впритул наблизилися до клонування шерстистого мамонта

Pixabay/Tag Hartman-Simkins
Клітини мамонта, вік яких налічує 28 000 років, показали ознаки біологічної активності у дослідженні команди вчених з університету Киндай, Японія.

Круте відкриття

У 2011 році дослідники виявили замерзле тіло шерстистого мамонта у вічній мерзлоті Сибіру.

Тепер група японських вчених підштовхнула біологічні реакції до клітин мамонта, вік яких налічує 28 000 років, що робить більш ніж коли-небудь більш імовірним, що ми коли-небудь зможемо повернути вимерлі види з мертвих.

Активні осередки

У статті, опублікованій в понеділок в журналі Scientific Reports, команда з японського університету Кіндай розповідає, як вона поміщала ядра клітин зі збереженого мамонта в яйцеклітини миші.

З кількох десятків ін'єктовані клітин п'ять показали ознаки біологічної активності, яка відбувається безпосередньо перед клітинним поділом.

«Це говорить про те, що, незважаючи на минулі роки, активність клітин все ж може відбуватися і її частини можна відтворити», - сказав AFP дослідник Кей Міямото.

Завдання мамонта

Міямото каже, що його команда тепер «хоче спробувати різні підходи», щоб побачити, чи зможе він насправді привести мамонта до життя, але він попереджає, що вченим ще належить пройти довгий шлях, перш ніж вони зможуть воскреснути цей вимерлий вид — якщо такий подвиг взагалі можливий.

«Нам ще належить побачити навіть поділ клітин», - сказав він AFP. «Я повинен сказати, що ми дуже далекі від відтворення мамонта».

Проте, якщо ми зможемо воскресити шерстистого мамонта, є шанс, що види можуть допомогти нам приборкати глобальне потепління, що робить цю мету гідної переслідування.

Джерела: AFP