Експериментальне дослідження використовує "егоїстичні" гени

Дослідники з Гарварду, Массачусетського технологічного інституту і Національного інституту охорони здоров'я використовували транспозони в експериментальному дослідженні.

Погана продуктивність вставки

CRISPR часто описується як інструмент «вирізати й вставити» для ДНК. Але до сих пір технологія редагування генів виявилася набагато краще під час вирізання, ніж при вставці — її відсоток успішної вставки гена становить близько одного відсотка.

Тепер команда дослідників проводить експериментальне дослідження, щоб з'ясувати, чи можуть вони поліпшити цю швидкість, використовуючи транспозони, так звані «стрибаючі гени», які нічого не роблять, крім як егоїстично копіюють і вставляють себе в геном — і до сих пір, схоже, працює.

Значне поліпшення

Дослідники з Гарварду, Массачусетського технологічного інституту і Національного інституту охорони здоров'я детально описують свою роботу в дослідженні, опублікованому в четвер у журналі Science.

Вони почали з з'єднання транспозона під назвою Tn7 з ферментом CRISPR Cas12 і направлення його до певної частину геному бактерії.

Після прибуття в цільовий регіон ген Tn7 вбудовувався в геном без будь-яких делецій — з ймовірністю успіху 80 відсотків, що значно вище, ніж поточний відсоток CRISPR.

Перейти до людей

Зрештою, «стрибають гени» можуть дозволити виправити дефектні гени в геномі людини. Але зараз неясно, чи працює система поза бактерій.

«Він все ще перебуває в експериментальній фазі», — сказала New Scientist генетик лондонського університету Хелен О'Ніл, яка не брала участі в дослідженні. «Але це досить захоплююче».

Джерела: New Scientist