Прорив в області генної інженерії може позбавити ссавців здатності розмножуватися

Crissty/Tag Hartman-Simkins
Команда з Каліфорнійського університету в Сан Дієго підтвердила можливість використовувати систему генного драйву у мишей і, можливо, в інших ссавців.

Генний драйв

У 2015 році дослідники дізналися, що вони можуть використовувати CRISPR-Cas9 для створення так званих генних приводів. Редагуючи гени організму особливим чином, вони можуть підвищити ймовірність того, що його потомство успадкує певні генетичні ознаки.

Попри те, що дослідники знали, що генні двигуни працюють на комахах, багато хто вивчає його потенційне застосування проти комарів, що поширюють хвороби, вони не знали, чи спрацює цей метод у ссавців, всього кілька тижнів тому, коли команда з Каліфорнійського університету в Сан Дієго опублікував новаторське дослідження в журналі Nature.

Їх відкриття: можливо використовувати систему генного драйву у мишей і, можливо, в інших ссавців, відкриваючи новий світ можливостей для цієї технології.

Червоний, Білий і Новий

Команда UC San Diego використовувала CRISPR-Cas9 для створення генного драйву, який впливав на колір шерсті мишей. Це дозволило легко зрозуміти, чи працює їхня технологія.

Вони розробили техніку, в рамках якої вони вставили те, що вони називали «ДНК-елементом CopyCat», в певний ген миші. Цей елемент змусив тварина бути альбіносом - і за повідомленнями світитися червоним при спеціальному освітленні.

Удосконаливши свою техніку протягом дворічного навчання, вони змогли забезпечити, щоб до 86 відсотків відредагованого тваринного успадкували елемент CopyCat від батьківського елемента, на відміну від звичайних 50 відсотків.

Моделі мишей

Тепер, коли дослідники знають, що можна використовувати генні двигуни у ссавців, що вони можуть зробити з цими знаннями?

З одного боку, вони могли б використовувати технологію для контролю інвазивного населення, подібно до того, як дослідники вже використовують генні двигуни проти комарів.

«Завдяки додатковим вдосконаленням повинна бути можливість розробити технології генного приводу, щоб або модифікувати, або, можливо, скоротити популяції ссавців, які є переносниками хвороб або завдають шкоди місцевим видам», - заявив дослідник Етан Біер в прес-релізі.

Але, мабуть, найважливіше використання цієї технології не в дикій природі - це в лабораторії.

«Наша мотивація полягала в тому, щоб розробити це як інструмент для лабораторних дослідників, щоб контролювати успадкування безлічі генів у мишей», - сказала дослідник Кімберлі Купер в прес-релізі. «З подальшим розвитком ми думаємо, що стане можливим створити на тварин моделі складних генетичних захворювань людини, таких як артрит і рак, які в даний час неможливі».

Джерела: Каліфорнійський університет в Сан-Дієго