Новий метод може допомогти астрономам знайти екзопланети

НАСА
Нове дослідження припускає, що оптична інтерферометрія може виявитися дуже корисною в полюванні на інопланетян.

Гаряче переслідування

Вперше астрономи використовували метод, відомий як оптична інтерферометрія, для вивчення екзопланети.

Ця планета, HR 8799e, є «супер-Юпітер» з температурою поверхні пекельних 880 градусів за Цельсієм (+1616 градусів за Фаренгейтом), тобто дуже малоймовірно, що вона буде підтримувати життя, але безпрецедентну якість спостережень астрономів припускає, що оптична інтерферометрія може виявитися неоціненною в полюванні на інопланетян в інших місцях.

Зусилля команди

Оптична інтерферометрія передбачає одночасне використання декількох телескопів для дослідження об'єкта, а не використання одного.

Для дослідження HR 8799e, яке було опубліковано в журналі Astronomy and Astrophysics в середу, міжнародна команда астрономів використовувала GRAVITY, інтерферометричний інструмент, який використовує чотири телескопи шириною 8 метрів Європейської південної обсерваторії (ESO). Дуже великий телескоп (VLT) для вивчення екзопланети з безпрецедентними подробицями.

Завдяки цим спостереженням команда змогла розрахувати відстань між ним і його зіркою, HR 8799, в 10 разів точніше, ніж вони могли використовувати попередні методи, а також отримати нові відомості про орбіту.

Потужний інструмент

Астрономи також змогли виміряти спектр HR 8799e - його молекулярний склад — з безпрецедентною точністю, що призвело до несподіваного відкриття.

«Подорожуючи по планетах нашої власної сонячної системи, ми очікуємо, що велика кількість метану в атмосфері газової планети буде таким гарячим», - сказала дослідник Сільвія Шайтауер в прес-релізі. «Але, що дивно, атмосфера HR 8799e майже не містить метану. Замість цього ми знайшли велику кількість чадного газу!»

Згідно ESO, наш кращий вибір для знаходження інопланетного життя полягає в нашій здатності вимірювати спектри екзопланет, і завдяки цьому дослідженню HR 8799e ми тепер знаємо, що у нас є високоточна нова методика, яка допомагає нам знаходити атмосфери може підтримувати позаземні форми життя.

Джерела: Інститут астрономії ім. Макса Планка