Маса фотонів може пояснити вплив темної матерії

NASA/Victor Tangermann
Згідно з новим дослідженням, об'єднаний ефект «зникаючи крихітної» маси фотонів міг би пояснити великомасштабні космічні явища, включаючи обертання галактик.

Масовий ефект

Протягом багатьох років астрофізики теоретизували, що невидимий матеріал, який вони називають «темною матерією», становить більшу частину маси Всесвіту. Будь-яка поведінка об'єктів у Всесвіті, яке не можна пояснити звичайною масою, наприклад, як обертаються галактики в космосі, може бути пов'язано з гравітаційним впливом темної матерії.

Але тепер смілива нова теорія європейських дослідників пропонує вражаючу альтернативу: дивна поведінка галактик може бути пов'язано з об'єднаною масою незліченних мільярдів фотонів, кожен з яких має лише крихітну масу.

Фотонний виклик

Загальноприйнято, що фотони мають нульову масу (хоча це твердження складно). Але якби кожен з них мав просто «зникаюче крихітну» масу, згідно з новою статтею, опублікованою в «Астрофізичному журналі», об'єднаний ефект міг би пояснити великомасштабні космічні явища, включаючи обертання галактик.

«Припускаючи певну масу фотона, набагато меншу, ніж поточний верхня межа, ми можемо показати, що цієї маси буде досить для генерації додаткових сил в галактиці й що ці сили будуть приблизно досить великими, щоб пояснити криві обертання, Дослідник Дмитро Будкер, професор Інституту Гельмгольца в Майнці, заявив в прес-релізі. «Цей висновок надзвичайно цікавий».

Темна матерія

За словами Будкера і його колег, дивовижна нова теорія може частково пояснити ефекти, які фізики зазвичай приписують темної матерії, або навіть «повністю усунути необхідність» темної матерії пояснити деякі явища.

«В даний час ми не розглядаємо масу фотона як розв'язання проблеми кривої обертання. Але це може бути частиною рішення », - сказав Будкер в прес-релізі. «Однак нам потрібно зберігати відкритість, поки ми насправді не знаємо, що таке темна матерія».

Джерела: Університет Йоханнеса Гутенберга