Нове відкриття може стати переконливим доказом в розумінні темної матерії

J. Read et al.
Фізики з Університету Суррея й Федеральної вищої технічної школи Цюриха проаналізували дані про розподіл темної матерії в 16 карликових галактиках.

Темна матерія

Експерти сподіваються, що нове дослідження про те, як темна матерія рухається по галактиках, може нарешті привести до розуміння таємничої субстанції.

«Це дослідження може бути свідченням «переконливим доказом», яке робить нас на крок ближче до розуміння того, що таке темна матерія», - заявив в прес-релізі співавтор Метью Уолкер, професор Університету Карнегі-Меллона. «Наш висновок про те, що його можна нагрівати й переміщати, допомагає мотивувати пошуки частинки темної матерії».

Карликові галактики

У новій статті, опублікованій в журналі «Щомісячні повідомлення Королівського астрономічного товариства», Уокер і його колеги з Університету Суррея й ETH Zürich проаналізували дані про розподіл темної матерії - таємничої й, здавалося б, невидимої субстанції, яка, як вважають, складають переважна більшість маси у всесвіті - в 16 карликових галактиках.

«Ми виявили дійсно чудовий зв'язок між кількістю темної матерії в центрах цих крихітних карликів і кількістю зореутворення, яке вони зазнали за своє життя», - сказав співавтор Джастін Рід з Університету Суррея. «Темна матерія в центрах зіркоутворюючих карликів, схоже, була «нагріта» і витіснена».

Неспростовний доказ

Хоча це звучить езотерична, автори доповіді говорять, що це відкриття є новою захоплюючою підказкою, яка може привести до кращого розуміння темної матерії. Вони кажуть, що майбутні моделі, які пояснюють таємничу субстанцію, повинні будуть пояснити, чому нова зоряна формація штовхає її до країв галактик, звужуючи поле для нових теорій.

За словами Уокера, це може навіть призвести до появи нових методів, які вчені можуть використовувати для ідентифікації частинки темної матерії - Святого Грааля експериментальної фізики.

Джерела: Phys.org