З'явились нові докази існування таємничої «дев'ятої планети»

Growing Labs / Emily Cho
Команда астрономів три роки відстежувала дуже дивну орбіту об'єкта 2015 BP519 з використанням камери темної енергії обсерваторії в Чилі.

Галактика Чумацького Шляху ще раз може мати дев'яту планету. Ні, Плутон все ще не повернувся. Замість цього новий кандидат на планету приймає форму таємничої, але все ж непомітною планети, що ховається глибоко в зовнішньому плині сонячної системи.

Незважаючи на свою невловиму природу, ось що ми знаємо про можливу планеті.

Звідки це все почалося?

Історія починається з іншого небесного об'єкта до: 2015 BP519, як описано в статті, опублікованій на arXiv. Команда дослідників зазначає, що об'єкт, класифікований як «Екстремальний транс-нептуніанскій об'єкт» через його розміру і відстані від Сонця, знаходиться на радарі команди з 2014 року.

Як вони знайшли 2015 BP519 в першу чергу?

Масова команда астрономів провела 1110 днів, відстежуючи орбіту 2015 року BP519 (яка, чесно кажучи, також повинна бути оголошена планета або щось таке, що вона може бути названа в честь римського божества, а не пучка цифр і букв ) як частина у співпраці з Dark Energy Survey з використанням камери темної енергії з обсерваторії в Чилі. BP519 привернув їхню увагу, тому що він має дивну орбіту.

Як дивно?

Дослідники виявили, що 2015 BP519 подорожує приблизно в 450 разів більше відстані між Сонцем і Землею, а також має саму схильну орбіту будь-якого відомого Екстремального Транс-Нептуніанского об'єкта, що переміщається майже перпендикулярно іншим планетам і об'єктів в нашій сонячній системі.

Ця дивна орбіта є аномалією в сонячній системі.

Що це пов'язано з Planet Nine?

Ця орбіта, вважають дослідники, може бути викликана гравітацією далекої дев'ятої планети, яка повинна бути в чотири рази більше, ніж Земля, але в десять разів щільніше. Без такої планети, 2015 BP519's поведінку виділяється, і дослідники не могли придумати модель, яка враховувала це. Але його дивно-похилий шлях через простір пояснюється існуючими моделями і гіпотезами планети 9.

Але це не зовсім вірно?

Не зовсім. Якщо на дорозі виявлено більш похилі орбіти, то це лише зміцнить ідею про те, що якийсь масивний об'єкт надає всю силу гравітаційної сили на об'єкти у зовнішній сонячній системі. Дослідники, які відстежували 2015 BP519, підозрюють, що це почалося з більш нормальної орбіти, яка потім була виведена з рівноваги планетою 9.

Це не означає, що там виразно новий (вибачте, шанувальники Плутона) дев'ята планета. І навіть якщо є, це буде виключно складно визначити насправді, так як його так далеко, що один рік триватиме 10-20 тисяч років Землі. Але з огляду на все, що ми математично знаємо про те, як працює Чумацький Шлях, ймовірно, є щось, що впливає на орбіти об'єктів, таких як 2015 BP519.

Джерела: arXiv, Dark Energy