НАСА скасувала свій єдиний проект місячного всюдихода

Згідно з заявою, що опублікована на сайті NASA Resource Prospector 27 квітня, НАСА скасувала місію Resource Prospector (RP), яка повинна була дослідити один з полюсів Місяця в пошуках води, водню і кисню.

Хороші новини, американці: Ми повертаємося на Місяць! Тобто, якщо вірити президенту Дональда Трампа в грудні 2017 року. (Чому, з наукової точки зору, ви можете запитати? Просто не турбуйтеся про це).

Але схоже, що ми не будемо використовувати що-небудь, щоб допомогти цим майбутнім астронавтам - НАСА просто скасував свою єдину програму Місячного ровера.

Ровер, який отримав назву місії Resource Prospector (RP), повинен був дослідити один з полюсів Місяця в пошуках води, водню і кисню, які могли бути видобуті і використані майбутніми космонавтами. Місія знаходиться в стадії розробки вже майже десять років.

Частини RP як і раніше виявляться на Місяці в серії роботизованих місій, йдеться в заяві, опублікованій на сайті NASA Resource Prospector 27 квітня. У заяві також говориться, що ця розширена кампанія підсилює початкові інструкції Трампа (офіційно названої Директиви з космічної політики президента 1).

Прототип Resource Prospector шукає поховану пробну трубку на гірському масиві Johnson Space Center в серпні 2015 року. Зображення: NASA

Однак наукове співтовариство, схоже, не погоджується з тим, що цей крок допоможе нам наблизитися до людських чобіт на місячній грунті.

У відкритому листі адміністратору НАСА Джеймсу Бріденстіну, Група аналізу місячних Досліджень (LEAG) пише, що «це дія розглядається як з недовірою і тривогою з боку нашого співтовариства, тим більше що Директива з космічної політики президента 1 направляє НАСА в місячної поверхні» . У листі наголошується, що «Resource Prospector» був, по суті, єдиним полярним місячним Ренджера, створеним будь нацією; всі міжнародні місії (планується шість запланованих між 2025 роками), запланованих для місячних полюсів, - це статичні посадочні майданчики.

«Таким чином, скасування RP можна розглядати як НАСА, не будучи серйозно ставитися до повернення на місячну поверхню», - пишуть підписують особи. Уч.

Згідно з листом, РП була б готова до попереднього огляду проекту на початку 2019 року. Це позиціонувало б його для потенційного запуску в 2020-х роках, що могло б означати, що місячні астронавти могли мати запаси для питної води, палива, і інші предмети першої необхідності, які очікують їх до 2030 року. Перенаправлення фрагментів RP в інші місії або запуск нової програми Moon rover з нуля, без сумніву, змусять ці місії повернутися назад.

Замість цього листа LEAG рекомендує, щоб місія повернулася до свого попереднього керівництва в NASA і запланувала запуск 2022 року. Автори заявляють, що ця дата запуску має вирішальне значення для демонстрації Конгресу, що НАСА може швидко реагувати на нову космічну політику президента. Крім того, на їхню думку, інші міжнародні місії, заплановані для місячних стовпів, являють собою конкуренцію за ресурси там, і Сполучені Штати повинні заявити про свої претензії на них.

В листі також йдеться про те, що РП може сприяти стимулюванню зростаючого комерційного космічного сектора, надаючи дані гірничодобувним компаніям, які хочуть виробляти ракетне паливо та інші витратні матеріали.

Налаштування людської присутності на Місяці може стати великим кроком для подальшого освоєння космосу у Всесвіті. Місяць могла служити шляховий точкою для проходження космічних апаратів, дозволяючи їм підживлюватися і поповнюватися на таких засадах, як вода, без складного і ресурсоемкого процесу посадки на Землю; тому що у Місяця немає атмосфери, посадка там відносно проста.

Однак, якщо ми хочемо відправити людей на Марс і найближчим часом, ми повинні підтримати місії, які допоможуть їм дістатися туди, замість того, щоб дозволити їм загрузнути в тяжкості бюрократії.

Джерела: The Washington Post, SpaceRef