Через рік у космосі гени Скотта Келлі відокремили його від його близнюка

Щоб визначити масштаб ефектів космосу відносно людського тіла, НАСА доручив астронавту Скотту Келлі провести рік на міжнародній космічній станції. Коли він повернувся, НАСА виявила, що 7 відсотків його ДНК зазнали змін.

Скотт і Марк Келлі - однакові брати-близнюки. Вони також є колишніми астронавтами. Скотт провів рік, проживаючи на Міжнародній космічній станції, а Марк був тут на Землі. Twin Study, як його називали, було спробою допомогти вченим зрозуміти наслідки тривалого часу в космосі. NASA вже має досить гарне уявлення про те, що відбувається з тілом після шести місяців на МКС. Але наслідки через рік набагато важливіше, якщо ми збираємося в кінцевому підсумку відправити людей на Марс і далі.

Незважаючи на те, що Скотт Келлі повернувся на Землю в березні 2016 року, вчені все ще використовують дані, щоб з'ясувати наслідки для його тіла і розуму. На семінарі-дослідника 2018 роки для програми досліджень людини НАСА в січні НАСА опублікувала свої висновки, показавши, що Скотт повернувся благополучно, але щось змінило його експресію гена.

NASA мірило метаболіти Скотта, цитокіни і білки до, під час і після його місії. Дослідники дізналися, що космічний політ пов'язаний з стресом позбавлення кисню, підвищеним запаленням і різкими змінами поживних речовин, які впливають на експресію генів.
Крім того, теломери Скотта (кінці хромосом, які скорочуються в міру дорослішання) стають довшими в просторі, але знову скорочуються протягом 48 годин після повернення Скотта на Землю.

Можливо, найцікавішим відкриттям є зміна генів Скотта. 93 відсотки залишалися незмінними після річного перебування в космосі, але решта 7 відсотків, звані «космічними генами», були виражені по-різному (сама ДНК не була принципово змінена, як відзначали деякі заголовки, і The Verge відзначає). Ці зміни можуть мати тривалі наслідки для імунної системи, відновлення ДНК, мереж кісткової тканини, гіпоксії (дефіцит кисню в тканини) і гіперкапнії (велика кількість вуглекислого газу в кровотоці). 7 відсотків можуть здатися незначними, але насправді це становить кілька сотень генів.

Чекайте більше результатів Twin Study в найближчому майбутньому, починаючи з інтегрованою зведеної статті, яку NASA опублікує в кінці цього року. NASA заявляє, що в цьому році також буде випущена серія невеликих робіт, згрупованих по суміжних областях досліджень.

Результати річної місії Скотта Келлі допоможуть космічним агентствам у всьому світі підготувати астронавтів до більш тривалих термінів в космосі. NASA каже, що робота Келлі - це «сходинка» до трирічної місії на Марс.

Сподіваюся, до моменту початку місії, посадковий апарат NASA Mars розповість нам набагато більше про Червону планету. Таким чином, астронавти будуть краще розуміти, чого очікувати.

Джерела: NASA, CNN