Життя могло виникнути на Землі раніше, ніж ми думали

Дослідники з Токійського університету виявили хімічні сліди життя в породах, що відносяться до похмурого періоду в історії Землі. Це викопне свідоцтво свідчить про те, що життя на Землі почалося раніше, ніж очікувалося.

Нові докази

Життя на Землі стає старіше. Ні, це не посилання на людей, що живуть довше (хоча це теж відбувається). Це відноситься до того, як давно виникло життя на цій планеті. Тільки в цьому році в ряді досліджень стверджується, що життя старше, ніж ми вважали, і наразі дослідники з Токійського університету виявили викопні дані, які свідчать про те, що життя виникло приблизно на 150 мільйонів років раніше, ніж ми думали раніше. Їх дослідження було опубліковано в Природі.

Дослідники виявили ці ранні ознаки життя при аналізі ізотопів вуглецю в осадових породах, узятих з Лабрадору, регіону північно-східної Канади. Зразки гірських порід відносяться до періоду геологічної історії, що зветься еоархейською епохою, яка сталася приблизно 3,6-4 мільярда років тому.

Це говорить про те, що стародавнє життя на планеті цілком могла виникнути близько 3,95 мільярда років тому. До цього відкриття вважалося, що життя на Землі почалося з появи перших одноклітинних організмів 3,8 мільярда років тому. Мільярд років тому складне (багатоклітинне) життя вибухнуло під час кембрійського періоду, епохи близько 541 мільйона років тому.

Стійкість життя

Дослідники з Університету Токіо не виявили копалин, подібних до тих, які залишили динозаври. Замість цього вони виявили те, що відомо як біогенний графіт - скам'янілі залишки ранніх клітин, залишені як хімічні відбитки на графіті й карбонаті. Подібні хімічні підписи були також виявлені в зразках еоархейскіх гірських порід з пояса Ісуа-Грінстона в Гренландії, хоча їм було всього 3,7 млрд років.

Еоархейська епоха давно вважається періодом несприятливим для життя - земна кора була новою, і атмосфера була ще досить щільною і практично позбавленою кисню. Однак виявлення цих біогенних зразків свідчить про те, що життя існувало вже тоді й більш розвинуте, ніж ми очікували.

Крім того, якби життя могло існувати в цих важких умовах на Землі, життя за межами Землі могло б зробити те ж саме. Як відзначили дослідники в своїй роботі: «Відкриття біогенного графіту дозволяє проводити геохімічне вивчення самих біогенних матеріалів і буде забезпечувати розуміння раннього життя не тільки на Землі, але і на інших планетах».

Література: НаукаАлерт, Природа