Нові дослідження можуть пояснити походження складного життя на Землі

Дослідники з Вітватерсрандського університету в Південній Африці виявили важливий крок в еволюції складного життя на Землі. Їх дослідження показує, як невеликі неживі молекули РНК об'єднуються для утворення більших самовідтворюваних молекул.

Просто комплекс

Життя залишається однією з найбільших і найкрасивіших таємниць Всесвіту. По-перше, він продовжує дезорієнтувати вчених, що ми, здається, тільки що знайшли життя тут, на Землі, і ніде більше на просторах космосу. Поки що, принаймні. Витоки самого життя, від простого до складного, - це історія наукового дива, яка все ще написана сьогодні.

В недавньому дослідженні, опублікованому в журналі Royal Society Open Science, дослідники з Інституту еволюційних досліджень Університету Вітмоутерстранда (Університет Уітс) в Йоганнесбурзі в Південній Африці обговорили відкриття щодо того, як складна життя еволюціонувала на Землі. «Життя була випадковою подією, в цьому немає ніяких сумнівів», - сказав в прес-релізі дослідник П'єр Дюран з Лабораторії еволюції складності.

Це випадкова подія, яке Дюрану мав на увазі, полягало в тому, що невеликі нитки молекул пов'язані з утворенням більш великих молекул, здатних до самореплікаціі. Завдяки хімічної реакції, званої лігуванням, прості молекули РНК з'єднуються з іншими молекулами РНК завдяки ферменту, якому вони мають. Імовірно, РНК випадковим чином пов'язані один з одним і реплікуються, тим самим прискорюючи процес життя. «Молекулярні компроміси в РНК-лігази вплинули на модульне виникнення складних рибозимов на початку життя», - пояснив Дурран.

Зображення: Wits University

Прості починання

В своїх дослідженнях Дурранд і його колеги успішно продемонстрували, як маленькі, неживі молекули можуть стати більшими молекулами, здатними відтворювати себе. Це важливий крок у низці багатьох, які дозволили життя еволюціонувати протягом тривалого періоду часу. «Щоб ці маленькі молекули взаємодіяли і утворювали довші, більш складні молекули, і що це сталося випадково, потрібно було щось зробити», - додав Дюран.

Ще більш дивно, що найменша з цих простих молекул (40-нуклеотидная РНК) була менше, ніж очікували дослідники. Нуклеотиди є будівельними блоками нуклеїнових кислот, які, в свою чергу, складають РНК і ДНК. «Маленькі молекули дуже безладні і можуть приєднуватися до інших частин для себе», - пояснив Дурранд. «Цікаво було, що ці менші молекули були менше, ніж ми спочатку думали».

У міру того, як наше розуміння того, як складна життя продовжує розвиватися, ми більше дізнаємося про те, що робить життя можливою. Крім того, тепер, коли ми знаємо, як на Землі з'явилася складна життя, можливо, ми будемо краще пристосовані, щоб знайти життя в іншому місці. Складна життя почалася в океанах, як це прийнято вважати, чи на суші, що ясно, що вона почалася в певний момент в історії Землі.

Література: Phys.org - новітні новини в галузі науки і техніки, Королівське товариство Open Science, Університет Witwaterstrand, Йоганнесбург