Китай знайшов щось дивне у зразку, отриманому з Місяця

CNSA
Відкриття може зруйнувати науковий консенсус у тому, що формування Місяця було результатом зіткнення маленької планети із Землею.

Місячний графен

Китайські вчені зробили незвичайне відкриття, аналізуючи зразок «Чан'е-5», зібраний з поверхні Місяця у грудні 2020 року.

Вони вперше виявили природний «багатошаровий графен», як повідомляє державне інформаційне агентство Global Times, що може мати серйозні наслідки для планів людства щодо використання місцевих ресурсів на поверхні Місяця.

Це відкриття також може дати нове уявлення про ранню геологічну еволюцію Місяця. Як повідомляє газета South China Morning Post, це може навіть спростувати давню теорію про те, що Місяць утворився після зіткнення невеликої планети із Землею і що більша частина її вуглецю утворилася внаслідок цього удару.

"Поширена теорія гігантського удару була переконливо підтверджена уявленням про Місяць, збідненим вуглецем, отриманим на основі раннього аналізу зразків Аполлона", — написала команда під керівництвом дослідників з Університету Цзілінь у своїй статті, опублікованій у журналі National Science Review, цитується SCMP.

Однак отримані результати дозволяють припустити існування «процесу вловлювання вуглецю на Місяці», що веде до «поступового накопичення місцевого вуглецю» — відкриття, яке «може переосмислити розуміння хімічних компонентів... та історії Місяця.»

Немає впливу

Використовуючи метод неруйнівного хімічного аналізу під назвою «раманівська спектроскопія», команда підтвердила відкриття типу малошарового графену, який є графеном з кількістю шарів від двох до десяти, який також можна виробляти в лабораторії.

Дослідники припускають, що цей матеріал міг утворитися внаслідок впливу сонячного вітру на поверхню Місяця та ранніх вивержень вулканів.

Існування чистого «природного вуглецю» може поставити під сумнів давню гіпотезу про те, що невелика планета розміром приблизно з Марс зіткнулася з Землею й утворила Місяць близько 4,45 мільярда років тому.

Проте дослідники визнали, що метеорити все ж таки могли призвести до утворення графітового вуглецю на Місяці, як передбачали попередні дослідження.

"Подальше поглиблене дослідження властивостей природного графену надасть більше інформації про геологічну еволюцію Місяця", — підсумувала команда.

Джерела: Global Times