Вчені виявили ген, який змушує вас набирати більше ваги від тієї ж самої їжі

Згідно з новим дослідженням, для деяких людей, у яких виникають проблеми зі втратою ваги, виною можуть бути не дієта чи фізичні вправи, а ваші гени.

Зазвичай ви чуєте одну з двох суперечливих розповідей про схуднення. По-перше, ваша вага — це просто результат того, скільки ви їсте і як багато ви тренуєтеся, а по-друге, у деяких людей вага набирається набагато легше, ніж в інших, що робить втрату ваги набагато складнішою метою.

Нові дослідження, схоже, переконливо підтверджують другу гіпотезу. Міжнародна група дослідників опублікувала нове дослідження, опубліковане в журналі Med, в якому детально описано, як мутація гена SMIM1 має значний зв'язок зі збільшенням зайвої ваги через її вплив на функцію щитоподібної залози.

Вчені вивчили дані Британського біобанку, що представляють півмільйона жителів Великобританії, а також різну інформацію про спосіб життя та біологічну інформацію, і порівняли суб'єктів з функціональним SMIM1 та суб'єктів з дефектною версією, що мутувала.

За допомогою статистичного та біологічного аналізу вони виявили, що люди з генетичною мутацією SMIM1 демонструють такі особливості, як збільшення ваги, високий рівень холестерину, велику кількість ферментів печінки та інші ознаки, пов'язані з надмірною вагою.

Несправний SMIM1 також знижує здатність щитоподібної залози регулювати обмін речовин і, отже, перешкоджає її здатності спалювати енергію.

По суті, навіть якщо ці люди їдять ту ж саму їжу, що й інші люди з нормальним SMIM1, вони спалюють менше калорій і схильні до збільшення ваги.

«Причини ожиріння дуже складні й в більшості випадків є поєднанням багатьох факторів», — розповів CNN доцент кафедри клітинної біології Ексетерського університету та провідний автор дослідження Маттіа Фронтіні. «Проте у цьому дослідженні ми виявили чітку генетичну причину ожиріння».

Крім того, на жаль, жінки з дефектним геном мають у середньому зайві 10,14 фунта (4.6 кг), у порівнянні з чоловіками, у яких у середньому лише зайві 5,29 фунта (2.4 кг).

Фронтіні розповів CNN, що ця генетична варіація зустрічається рідко — за оцінками, її має одна з 5000 осіб — і що «основною причиною ожиріння є дисбаланс витрат енергії через взаємодію способу життя, навколишнього середовища та генетичних факторів», йдеться у дослідженні.

Однак у супі ДНК людства ще багато невідомого. Скільки ще є генів, які можуть бути пов'язані з ожирінням?

Проте це гостроцікава область досліджень, і вона може призвести до створення нових методів зниження ваги в той момент, коли ентузіазм щодо семаглутиду досягає апогею.

Джерела: CNN