Вчені звернули назад пошкодження синапсів у мишей, спричинене хворобою Альцгеймера

National Institute on Aging, NIH
Хвороба Альцгеймера є основною причиною деменції, яка включає зниження когнітивних функцій, втрату пам'яті й, в кінцевому результаті, нездатність виконувати повсякденні завдання.

У перспективному дослідженні хвороби Альцгеймера вчені з Японії кажуть, що їм вдалося звернути назад ознаки хвороби Альцгеймера у лабораторних мишей, відновивши здорову функцію синапсів — найважливіших частин нейронів, що передають хімічні повідомлення іншим нейронам.

Секрет полягав у розробці синтетичного пептиду, невеликого набору амінокислот (якщо хочете, міні-білка) та введенні його в ніздрі мишей в ході експерименту, докладно описаного в дослідженні, опублікованому в журналі Brain Research.

Зайве говорити, що миші сильно відрізняються від людей. Але якщо лікування успішно витримає випробування на людях, воно потенційно може призвести до створення нового методу лікування хвороби Альцгеймера — трагічного дегенеративного захворювання, на яке страждають десятки мільйонів людей по всьому світу.

«Ми дуже сподіваємося, що наш пептид зможе пройти випробування і без особливих затримок досягти пацієнтів з БА (хворобою Альцгеймера) та врятувати їх когнітивні симптоми, що є основною турботою пацієнтів та їхніх сімей», Окінавський інститут науки та технологій. Про це йдеться у заяві професора нейробіології та головного дослідника дослідження Томоюкі Такахаші.

Під час дослідження вчені зосередилися на тому, як білок тау порушує хімічний зв'язок між нейронами.

При хворобі Альцгеймера тау білок накопичується в мозку та перешкоджає нормальним процесам у синапсах, використовуючи тип ферменту, званого динаміном, ключового компонента синаптичної функції здорових нейронів.

Мабуть, ін'єкція пептиду запобігає цій взаємодії з динаміном, що потім призводить до зворотного розвитку симптомів хвороби Альцгеймера у мишей та відновлення їх когнітивних функцій, якщо їх почати лікувати на ранній стадії.

Члени дослідницької групи здаються дуже оптимістичними щодо того, що дослідження може бути перетворене на життєздатні ліки, здатні лікувати цю руйнівну хворобу, але визнають, що це триватиме багато часу.

Перехід від експериментів на мишах до клінічних випробувань і, нарешті, до створення комерційно доступного препарату може тривати десятиліття.

"Вакцина проти коронавірусу показала нам, що методи лікування можуть бути швидко розроблені, не жертвуючи при цьому науковою суворістю чи безпекою", — заявив у своїй заяві Чіа-Юнг Чанг, науковий співробітник Окінавського інституту та головний автор дослідження. «Ми не очікуємо, що це станеться так швидко, але ми знаємо, що уряди, особливо в Японії, хочуть боротися із хворобою Альцгеймера, від якої страждає так багато людей. І тепер ми дізналися, що можна ефективно повернути назад зниження когнітивних функцій. якщо лікувати на ранній стадії."

Якщо для наших бабусь та дідусів та батьків вже надто пізно, це жахливо. Але, можливо, це лікування буде готовим для нас вчасно.

Джерела: Okinawa Institute of Science and Technology