НАСА запускає штучну зірку до космосу

NASA
НАСА планує запустити в космос імітацію зірки, щоб допомогти в калібруванні телескопів і вивченні темної енергії.

Імітація зірки

НАСА планує запустити незвичайне корисне навантаження розміром приблизно з тостер, оснащене вісьмома лазерами.

Його завдання — імітувати зірки та інші небесні об'єкти, такі як наднові, як повідомляє Live Science, спрямовуючи лазери прямо до їхніх інструментів на поверхні.

Симульована зірка є частиною місії космічного агентства під назвою «Ландольт» вартістю 19,5 мільйонів доларів. Її мета – дозволити вченим отримати більш точні виміри реальних зірок. Дослідники припускають, що це може навіть допомогти у вивченні темної енергії — загадкової гіпотетичної форми енергії, яка використовується для пояснення того, чому Всесвіт розширюється зі швидкістю, що зростає.

"Навіть за допомогою сьогоднішніх сучасних інструментів вимірювання справжньої яскравості зірок відомі лише з точністю до кількох відсотків", — заявив у своїй заяві заступник директора НАСА Інституту вивчення екзопланет та астроном Каліфорнійського технологічного інституту Девід Чіарді. «Ландольт дозволить покращити ці вимірювання більш ніж удесятеро».

"Розуміння істинної яскравості зірок дозволяє нам краще зрозуміти зірки та, що, можливо, важливіше, краще зрозуміти планети, які обертаються навколо зірок", — додав він.

Небесний піксель

Місія була названа на честь астронома Альро Ландольта, який з 1973 року створював широко використовувані каталоги яскравості зірок і помер у 2022 році.

"Його прізвище відоме у всьому астрономічному товаристві", — сказав "Голосу Америки" доцент і професор Гавайського університету Деніел Хубер. "Стандартна зірка Ландольта... усі знають, що це таке".

Команда порівняє відому яскравість штучної зірки з її набагато більш далекими аналогами, щоб створити нові каталоги зіркової яскравості. Хоча вона може бути недостатньо яскравою, щоб її можна було побачити неозброєним оком, її можна побачити в телескоп.

Вивчаючи яскравість далеких зірок, дослідники також сподіваються вивчити швидкість розширення Всесвіту, що могло б пролити світло на темну енергію, одну з найбільших загадок, що стоять сьогодні перед астрономією.

Космічний корабель буде запущено десь у 2029 році та обертатиметься навколо планети синхронною орбітою довжиною 22 236 миль, залишаючись нерухомим над однією точкою Землі.

За словами асистента кафедри астрономії Університету Флориди та члену місії Джеймі Тайару: «Те, що ми тут намагаємося зробити, є дійсно фундаментальним».

"Мета полягає в тому, щоб з'ясувати, чи можуть інші планети, що обертаються навколо інших зірок, мати океани, де життя імовірно могло б виникнути та існувати", — сказала вона у своїй заяві. «Для кожної зірки вам необхідно точно знати, скільки енергії походить від зірки, як далеко знаходиться планета і таке інше».

Джерела: California Institute of Technology, Live Science