Фізики припускають, що Всесвіт сповнений матерії, що рухається швидше світла

Темна матерія насправді може складатися з частинок, які називають тахіонами, що руйнують світловий бар'єр, припускають дослідники.

Темні таємниці

Нове дослідження передбачає, що Всесвіт наповнений частинками, здатними рухатися швидше за світло, повідомляє LiveScience, і що цей сценарій може розглядатися як потенційно «життєздатна альтернатива» нашої нинішньої космологічної моделі.

Ідея, звичайно, трохи надумана, але до неї варто дослухатися. Ці гіпотетичні частки, відомі як тахіони, навряд чи будуть реальними, але й не є якоюсь фальшивою науковою фантастикою. Потенціал їхнього існування — це те, над чим фізики серйозно розмірковували протягом десятиліть, піднімаючи фундаментальні питання щодо природи причинності.

Як докладно описано в дослідженні, що ще не було рецензоване, дослідники стверджують, що тахіони — це те, що становить темну матерію, яка не спостерігається — і, попри те, що вчені широко вважають її існування технічно гіпотетичною — речовина, яка вважається на частку яких припадає близько 85 відсотків усієї матерії у Всесвіті.

Оскільки ми можемо бачити лише суттєвий гравітаційний вплив темної матерії, ми не знаємо, що він насправді є собою, залишаючи двері відчиненими для всіх видів можливостей, які варто розглянути.

Зростальна проблема

Виявляється, на думку дослідників, космос, наповнений тахіонами, добре пояснює розширення Всесвіту.

У стандартній космологічній моделі існування так званої темної енергії використовується для пояснення розширення Всесвіту. Вважається, що темна енергія, яку також неможливо спостерігати, затьмарює навіть темну матерію, яка становить до 70 відсотків усього Всесвіту.

Без цього сама гравітація всієї маси Всесвіту зрештою уповільнила б її розширення. Натомість вчені зауважили, що швидкість розширення насправді прискорюється — ймовірно, коштом темної енергії.

Але якщо тахіони реальні та пронизують Всесвіт як темна матерія, вони також потенційно можуть пояснити це прискорення. Дослідники виявили, що в такому сценарії тахіонна темна матерія спочатку уповільнить розширення Всесвіту, а потім повернеться назад і змусить його прискоритися, як ми бачимо зараз. Вони називають це «зміненим» розширенням.

Недосконалий збіг

На цей момент докази, що підтверджують це, засновані на спостереженнях за надновими типу Ia, типом наднових, при яких зірка, що вмирає, колапсує і вибухає, що виникають у певних типах подвійних зіркових систем.

Ці окремі наднові служать стандартними свічками, космічними об'єктами з відомою світністю, які дозволяють астрономам використовувати їх як орієнтир для розрахунку відстаней у космосі. Фактично, використовуючи наднові типу Ia як стандартні свічки, вчені вперше підтвердили, що розширення Всесвіту прискорюється.

Коли дослідники порівняли свою тахіонну модель з вибірковими даними наднових типу Ia, вони виявили, що вони «зручно узгоджуються один з одним».

Звичайно, це дуже обмежене застосування моделі. Звичайно, це відкриває гостроцікаві можливості для подальших досліджень, але до того, що тахіони дійсно існують, дуже далеко. З усім тим, це показує, як багато ще доведеться дізнатися про фундаментальні явища, що управляють космосом.

Джерела: LiveScience