Астрономи спантеличені галактикою без зірок

Астрономи вважають, що це може бути перша темна первинна галактика, коли-небудь виявлена.

Велика порожнеча

Астрономи випадково виявили цілу галактику, в якій, схоже, багато газу, але немає видимих ​​зірок.

Їх результати, які були представлені цього тижня на щорічних зборах Американського астрономічного товариства, можуть здатися парадоксальними, на перший погляд, але це відкриття може дати рідкісну, можливо, інформацію, яка ніколи раніше не зустрічалася, яка кидає виклик нашому розумінню того, як утворюються зірки та галактики.

Жахливо порожній об'єкт під назвою J0613+52 розташований на відстані 270 мільйонів світлових років від нас, згідно з описом відкриття Big Think, і принаймні виглядає як галактика з низькою поверхневою яскравістю (LSB).

Як випливає з назви, LSB значно менш яскрава, ніж інші мерехтливі об'єкти, що населяють нічне небо, оскільки гази, що містяться в ній, настільки розподілені, що утворюється мало зірок.

З усім тим, ця класифікація передбачає, що в такій галактиці має бути принаймні кілька зірок, а J0613+52, де, мабуть, взагалі немає зірок, може бути ще більш рідкісною і невловною: темною, первинною галактикою.

"Це може бути наше перше відкриття прилеглої галактики, що складається з первинного газу", — сказала Карен О'Ніл, старший науковий співробітник обсерваторії Грін-Бенк, у заяві про дослідження.

Газова галактика

О'Ніл та її команда натрапили на об'єкт завдяки випадковій помилці, допущеній при вивченні LSB. По суті, вони зрозуміли, що існує розбіжність даних між двома телескопами, які вони використовували, що призвело до того, що їм довелося двічі перевірити, куди вони дивляться.

"[Телескоп Грін-Бенк] був випадково спрямований на неправильні координати та виявив цей об'єкт", — сказав О'Ніл.

Вони не тільки виявили, що в галактиці не вистачає зірок, попри те, що вона багата на газ (на їхню думку, вона містить від одного до двох мільярдів сонячних мас водню), але вона також була надзвичайно ізольована.

"Це занадто далеко від інших галактик, щоб вони могли сприяти утворенню зірок за будь-яких зіткнень", — сказав О'Ніл. «J0613+52 здається недоторканою та слаборозвиненою».

Остання частина — «непорушена та недостатньо розвинена» — є ключовою. Це передбачає, що протягом мільярдів років свого існування «темна» галактика залишалася стабільною безпрецедентною мірою, без будь-яких значних гравітаційних взаємодій, які призвели б до злипання газу з утворенням зірок, і без будь-яких прилеглих галактик, які могли б вдертися в її майже ідеальну рівновагу.

Іншими словами, це неймовірно збережений релікт перших років існування космосу, настільки досконалий, що майже не піддається розумінню.

Майбутні спостереження мають підтвердити ці висновки. Як зазначає Big Think, астрономи, найімовірніше, займуться пошуком важких металів, що вказують на присутність зірок. Якщо нічого не буде знайдено, це стане переконливим доказом того, що J0613+52 дійсно є легендарною темною галактикою, яка так довго вислизала від виявлення.

Джерела: Green Bank Observatory