Інопланетні цивілізації можуть бути у пастці на своїх рідних світах

Професор з Університету Атлантико Медіо припускає, що в деяких випадках певні позаземні цивілізації можуть бути не в змозі покинути свої рідні світи до свого біологічного зникнення виключно через фізичні обмеження.

Планетна прив'язь

Рівняння Дрейка, сформульоване астрофізиком Френком Дрейком у 1961 році, досліджує питання, чому нам досі не вдалося зіткнутися із позаземною цивілізацією.

Рівняння враховує ряд різних факторів, у тому числі кількість зірок, навколо яких обертаються планети, швидкість зіркоутворення та частку планет, на яких дійсно може розвиватися та підтримуватися життя.

У новій статті, опублікованій у Журналі Британського міжпланетного товариства та вперше опублікованій виданням Universe Today, Еліо Кірога Родрігес, професор Університету Атлантико Медіо в Іспанії, стверджує, що рівняння Дрейка не зайшло досить далеко.

Він припускає, що існує ймовірність того, що вода або інші інопланетяни, що мешкають у рідині, а також цивілізації на суперземлях можуть фактично опинитися в пастці на своїх планетах через «фізичні обмеження», навіть якщо вони захочуть залишити їх — захопливий новий підхід до одного з ключових питань, що стоять у центрі наших пошуків розумного позаземного життя.

Дилема акваріума

У своїй статті Кірога стверджує, що рівняння Дрейка має враховувати дві додаткові можливості.

По-перше, цивілізаціям на планетах, що набагато більші розмірами за Землю, знадобляться набагато вищі швидкості втікання, щоб подолати могутню гравітацію своєї планети.

Якби воно було надто високим, інопланетяни «не змогли б покинути планету, використовуючи будь-яку можливу кількість палива, а життєздатна конструкція ракети не витримала б тиску, залученого до цього процесу, принаймні з тими матеріалами, які ми знаємо», Кірога написав.

По-друге, дослідник розглядає «світи-акваріуми», де стимул для розвитку технологій зв'язку на великі відстані набагато менший, оскільки повідомлення вже можуть передаватися на величезні відстані без необхідності посилення за допомогою складних технологій у мінливому середовищі.

Для такого підводного виду «комунікація між особами може бути здійснена без необхідності у пристроях зв'язку», — стверджує Кірога. «Така цивілізація не буде «комунікативною» і не розглядатиметься в рівнянні Дрейка».

Коротко кажучи, це продовження і так серйозної загадки, з якою ми зіткнулися сьогодні. Чи можуть насправді існувати інопланетяни, які абсолютно нічого не підозрюють, що живуть у величезних океанах, або розчаровані цивілізації, які намагаються прорватися через величезну гравітаційну криницю своєї планети?

Це головоломка, над якою, безумовно, варто задуматися.

Джерела: Universe Today