Вчені виявили на Марсі достатньо льоду, щоб покрити всю планету водою

ESA
Нові дані показують, що відкладення на екваторі Марса містить достатньо води, щоб покрити всю поверхню Марса океаном глибиною від 1,5 до 2,7 метра.

Нові дані з орбітального апарату Mars Express Європейського космічного агентства дозволяють припустити, що масивне родовище, зване формацією Медузи (MFF), містить достатньо водяного льоду, щоб покрити всю планету в океані глибиною від п'яти до 8,8 фута — якщо це так. були якось розплавлені, тобто.

Раніше вчені вважали, що все ще існує ймовірність того, що відкладення складаються здебільшого з вулканічного попелу. Але, судячи з останніх відкриттів, він, швидше за все, складається з водяного льоду, особливо з огляду на його географічні особливості, що нагадують ті, що зустрічаються на полярних крижаних шапках планети.

«Сухий матеріал, хоч би яким він був, просто не підходить», — розповів New Scientist про дослідження старший науковий співробітник Смітсонівського інституту Том Уоттерс, провідний автор нової статті, опублікованої в журналі Geophysical Research Letters. «Ми просто не можемо придумати інший матеріал, крім водяного льоду, який би відповідав електричним властивостям і який також мав би шари, які ми виявили».

Це особливо цікаве нове відкриття, оскільки воно є найбільшим родовищем водяного льоду, виявленим поблизу екватора Червоної планети, що робить його цікавим потенційним місцем для відвідування майбутніми дослідниками.

"Ми знову досліджували MFF, використовуючи нові дані радара MARSIS компанії Mars Express, і виявили, що відкладення виявилися навіть товстішими, ніж ми думали: до [2,3 милі] завтовшки", — сказав Уоттерс у заяві ЄКА про роботу. "Дивно, що радіолокаційні сигнали відповідають тому, що ми очікуємо побачити від шаруватого льоду, і схожі на сигнали, які ми бачимо від полярних шапок Марса, які, як ми знаємо, дуже багаті на льоду".

Поверхня відкладення складається з географічних об'єктів, які, ймовірно, були сформовані вітром, їх розміри становлять сотні миль у поперечнику та кілька миль у висоту.

Хоча початкові вимірювання, проведені ще у 2007 році, припускали, що цей регіон складається з водяного льоду, вчені не могли виключити, що натомість це було масивне скупчення перенесеного вітром пилу, вулканічного попелу або відкладень.

"Враховуючи, наскільки глибоко воно знаходиться, якби MFF був просто гігантською купою пилу, ми могли б очікувати, що він спресується під власною вагою", — сказав співавтор Андреа Чікетті з Національного інституту астрофізики, Італія, у заяву. «Це створить щось набагато щільніше, ніж те, що ми насправді бачимо за допомогою MARSIS».

Їх висновок: MFF складається з шарів пилу та льоду.

Але є одна велика проблема: крижані відкладення цієї формації приховані під кількома сотнями футів пилу та попелу, що ускладнює доступ до нього майбутнім дослідникам Марса.

І залишається ще багато питань.

"Цей останній аналіз кидає виклик нашому розумінню формування ямок Медуз і викликає стільки ж питань, скільки відповідей", — сказав у своїй заяві вчений проєкту Mars Express Колін Вілсон. "Як давно утворилися ці крижані відкладення і яким був Марс на той час?"

Якщо буде підтверджено, що ці масивні відкладення є водяним льодом, це змінить наше розуміння історії клімату Марса», — додав він. «Будь-який резервуар древньої води може стати цікавою метою для дослідження людиною чи роботами».

Джерела: New Scientist