Вчені працюють над поясненням «суперструктур» на дні океану

Вікімедія / Lyndon B. Johnson Space Center
Вчені, можливо, з'ясували, як утворилася масивна "надбудова" з магматичної породи, що ховається під поверхнею Тихого океану.

Океанська суперструктура

Масивна «надбудова» з магматичної породи, що ховається під поверхнею Тихого океану, на схід від Соломонових островів, вже давно спантеличує вчених.

Структура, що отримала назву Меланезійського прикордонного плато, що простягається на площі 1000 на 200 миль, імовірно утворилася близько 100 мільйонів років тому і продовжує зростати й досі.

Але тепер, як повідомляє Live Science, дослідники, можливо, з'ясували, як плато спочатку утворилося в крейдяний період, час, який був відзначений імпульсами вулканічної діяльності, які досі погано вивчені.

Нова стаття, опублікована в журналі Earth and Planetary Science Letters, припускає, що плато стало результатом не одного, а «чотирьох окремих епізодів» вулканізму. Це помітно відрізняє його від інших великих структур, що виникли в результаті лише одного епізоду.

І наслідки, які ці епізоди можуть вплинути на планету, можуть бути руйнівними — деякі з них навіть були пов'язані з різкими змінами клімату, що викликають масове вимирання видів.

Вулканічні імпульси

Але, швидше за все, це не стосується Меланезійського прикордонного плато, де шари магматичних порід, судячи з усього, формувалися протягом тривалого часу.

"У Тихоокеанському басейні є деякі особливості, де [вчені] мають лише один зразок, і це виглядає як дуже велика масивна одинична подія", — розповів Live Science провідний автор дослідження та геолог з Лас-Вегаса Кевін Конрад з Університету Невади. «Іноді, коли ми детально вивчаємо ці особливості, ми розуміємо, що насправді вони сформувалися внаслідок кількох імпульсів протягом десятків мільйонів років і не вплинуть на навколишнє середовище».

Вивчаючи хімічний склад гірських порід, піднятих у цьому районі за останнє десятиліття, Конрад та його колеги дійшли висновку, що плато вперше утворилося близько 120 мільйонів років тому і зазнало кількох змін у міру того, як воно дрейфувало над гарячими точками в мантії. Землі та утворюючи при цьому ланцюжки підводних островів.

І багато інших «надбудов океанської середньої плити» все ще можуть бути знайдені, поки ми продовжуємо прочісувати світові океани.

"Оскільки ми будемо проводити більш детальну вибірку, — сказав Конрад Live Science, — ми виявимо більшу складність".

Джерела: Live Science