Вчені кажуть, що стимуляція частини мозку полегшує гіпнотизацію суб'єктів

Стенфордські вчені підвищують здатність до гіпнотизації за допомогою транскраніальної магнітної стимуляції мозку.

Учені зі Стенфордського університету виявили, як використовувати магнітні імпульси, щоб легше викликати гіпноз, стверджується в захопливому дослідженні, опублікованому в журналі Nature Mental Health.

Щоб внести ясність, метод, який отримав незграбну назву «Стенфордський гіпноз, інтегрований з транскраніальною стимуляцією, орієнтованою на функціональні зв'язки», або скорочено SHIFT, не чинить гіпнотизуючої дії. Натомість SHIFT прагне полегшити реакцію людини на гіпноз, особливо у випадках, коли пацієнт раніше був стійкий.

Гіпноз — це не просто цирковий ажіотаж. Як повідомила The New York Times у 2023 році, кілька науково обґрунтованих досліджень показали, що гіпнотерапія приносить багатообіцяльну користь для здоров'я в галузі знеболювання, психічного здоров'я, залежності та багато іншого. Але, як розповів The Daily Beast дослідник психіатрії зі Стенфорда та провідний автор дослідження Афік Фаєрман, «тільки близько 20 відсотків» людського населення однозначно сприйнятливі до гіпнозу — і, отже, до його потенційної користі здоров'ю. Таким чином, впровадження такого методу, як SHIFT, могло б зробити неінвазивну терапію гіпнозом більш доступною для чотирьох п'ятих людей у ​​світі.

"Гіпнабельність, здатність людини відчувати когнітивні, емоційні, поведінкові та фізичні зміни у відповідь на навіювання в контексті гіпнозу, є стабільною нейроповедінковою рисою, пов'язаною з поліпшенням результатів лікування за допомогою терапії, заснованої на гіпнозі", — пишуть дослідники у дослідженні. «Підвищення гіпнабельності у людей з низькою та середньою гіпнабельністю може покращити як ефективність, так і результативність терапевтичного гіпнозу як клінічного втручання».

Згідно з дослідженням, SHIFT застосовує цілеспрямовану транскраніальну магнітну стимуляцію (ТМС) — коротко кажучи, неінтрузивну форму електричної стимуляції мозку, що досягається шляхом подачі повторюваних магнітних імпульсів за допомогою електромагнітної котушки — до певних областей мозку, тісно пов'язаних. . Це проста гіпотеза: штучно стимулюйте ці області черепа, припускають дослідники, і новонабута мозкова активність може зробити пацієнта більш сприйнятливим до лікування гіпнозом.

Щоб перевірити цю гіпотезу, дослідники зі Стенфорда набрали 80 учасників дослідження, які страждають на фіброміалгію — хронічне захворювання, яке, крім інших симптомів, часто супроводжується виснажливими скелетно-м'язовими болями. Всі ці пацієнти також були оцінені як гіпнабельні від низького до середнього ступеня.

"Ми тестували SHIFT на людях з фіброміалгією, — розповів Фаєрман PsyPost, — тому, що було доведено, що гіпноз ефективний у зменшенні болю, а більша здатність до гіпнозу зазвичай пов'язана з кращими результатами".

Кожен пацієнт пройшов короткий півторахвилинний сеанс лікування SHIFT, хоч і з однією проблемою: деякі пацієнти були випадково обрані для лікування плацебо, тоді як інші дійсно отримали 800 магнітних імпульсів у мозок. Зрештою, команда зі Стенфорда змогла визначити, що магнітні розряди «пов'язані з підвищеною гіпнабельністю», як розповів Фаєрман газеті Daily Beast, «у той час, як помилкова стимуляція не пов'язана з цим».

"Цікаво також, що припущення учасників про те, чи отримували вони активне або уявне лікування, не були пов'язані зі зміною гіпнабельності", — додав керівник дослідження.

Іншими словами? Лікування SHIFT, схоже, витримало випробування на плацебо-контролі та цілком може прокласти шлях до неінвазивної та безмедикаментозної терапії. Якщо уявити такий результат у контексті, ширше впровадження методів лікування гіпнозом без ліків теоретично може означати скорочення ширшого використання фармацевтичних препаратів, таких як знеболювальні опіати, що викликають звикання. До цього гіпотетичного результату ще далеко, проте це приваблива перспектива — і хлопці зі Стенфорда, безумовно, з надією дивляться на потенційне майбутнє електромагнітного лікування.

"Моє бачення як клінічного психолога полягає в тому, що перед призначенням терапії пацієнтам належить пройти короткий сеанс стимуляції, щоб підвищити ефективність лікування", — розповів Фаєрман PsyPost.

"Це дозволить нам запропонувати ефективне безмедикаментозне лікування та покращити самопочуття наших пацієнтів, — додав він, — а також заощадити час та гроші наших пацієнтів та системи охорони здоров'я".

Джерела: PsyPost