Мертва зірка повертається до життя

NASA/JPL-Caltech
Мертва зірка все ще випромінює потужні спалахи синього світла — захопливе відкриття, що дозволяє поглянути на рідкісний тип смерті зірки.

Команда Едварда

Це космічні спалахи нежиті вбивці Белли.

Як повідомляє Space.com, вчені з Корнелльського університету виявили нові ознаки життя в померлій зірці — разюче, небачене раніше відкриття, що дозволяє дослідникам заглянути в екзотичний пекельний світ народження та смерті зірок.

Згадана далека зоря, розташована приблизно в мільярді світлових років від Землі в далекій галактиці й що отримала ласкаве прізвисько «Тасманійський диявол», уже вважалася рідкісною через природу її первісної смерті. Коли вона померла, вона викликала щось, зване «швидким синім оптичним перехідним процесом, що світиться», або LFBOTмасивний, надпотужний катаклізм, що випускає інтенсивне блакитне свічення. Але хоча LFBOT сяють яскравіше, ніж звичайні наднові, як зазначає Space.com, вони, як відомо, тьмяніють швидше і гаснуть лише за кілька днів.

Досі так і є. Згідно з дослідженням астрономів Корнелла, яке було опубліковано в журналі Nature, Тасманійський диявол LFBOT все ще випромінює періодичні спалахи синього світла, настільки ж потужні і яскраві, як і початкові катастрофічні спалахи зірки — захопливе мерехтіння активності зіркового трупа.

"Ми ніколи раніше не бачили нічого подібного" — щось настільки швидке і з такою ж яскравістю, як початковий вибух через кілька місяців — "ні" в одній надновій або FBOT", — сказала Ганна Хо, доцент кафедри астрономії в університеті. "Ми ніколи такого не бачили в астрономії".

Тасманійський диявол

Згідно з університетським прес-релізом, Хо вперше помітила Тасманійського диявола трохи більше як рік тому, у вересні 2022 року, переглядаючи дані з тимчасового комплексу Цвіккі. Дослідник і її команда стежили за рідкісним небесним явищем, поки воно зникало, і були приголомшені, помітивши через кілька тижнів, що імовірно мертва зірка продовжує випускати спорадичні спалахи тривалістю в кілька хвилин.

Використовуючи спостереження з більш ніж дюжиною різних телескопів, команда продовжила спостереження за небесним об'єктом і зрештою дійшла висновку, що, можливо, не така вже й мертва зірка випустила 14 окремих потужних спалахів, подібних до LFBOT, протягом 120 днів.

«Дивно, але замість того, щоб поступово зникати, як можна було б очікувати, джерело знову на короткий час стало яскравішим — і знову, і знову», — сказала Хо. «LFBOT — це вже якась дивна, екзотична подія, тож це було ще дивніше».

Схоже, що навіть після смерті зірки можуть виявитися живішими, ніж ми думаємо.

«Труп не просто сидить там, — сказав Хо, — він активний і робить речі, які ми можемо помітити».

Джерела: Space.com